سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی مخاطرات مین در بانه

رییس جمعیت هلال احمر بانه گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان در قالب ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی در زمینه مخاطرات مین آموزش دیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل رحیمی گفت: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مخاطرات مین با همکاری بخشداران و دهیاران در روستا‌ها توسط کارشناسان و مربیان آموزش دیده برگزار شد.

 

او با اشاره به وجود مکان‌های پاکسازی نشده از وجود مین باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در مناطق روستایی این شهرستان افزود: گاهی بدلیل بارش باران، برف و همچنین رانش زمین این نوع مواد منفجره از محلی به محل دیگر جابجا می‌شود که این امر احتمال انفجار در مناطق مسکونی را افزایش می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی مخاطرات مین در مدارس، روستا‌ها و در محل جمعیت هلال احمر نیز برگزار شده است، بیان کرد: علاوه بر دوره‌های آموزشی مخاطرات مین، ۲۸ دوره کمک‌های اولیه نیز برای ۵۵۳ نفر برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر بانه یادآور شد: در روستا‌های زرواو، ننور، سورین و سبدلو و شهر‌های تابعه آرمرده، کانی سور و بوئین، خانه دواطلب فعال وجود دارد که در صورت وقوع حوادث و بلایای طبیعی، داوطلبان عضو، اقدامات اولیه را در بخش امدادرسانی انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان بانه سه هزار داوطلب و نجاتگر دارد،گفت: خانه داوطلب شامل دهیار و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها است که در جمعیت هلال احمر آموزش دیده و داوطلبان جمعیت هلال احمر را جذب و زمینه آموزش آن‌ها را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.