سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی دومین استانی که کمترین نرخ بیکاری دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون دومین استانی هستیم که کمترین نرخ بیکاری را در سطح کشور در اختیار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آمار در پاییز امسال نرخ بیکاری استان به ۶.۳ دهم درصد کاهش یافته است و از ابتدای سال ۹۸، سه هزار و ۱۲۴ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و تعدادی هم بهره‌برداری خواهد شد.

او با اشاره به کارکرد‌های مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تصریح کرد: در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی تاکنون ۱۸۰ تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی امضا شده است که در آن شرکت‌های بخش خصوصی، نهاد‌ها و فعالان اقتصادی محوریت توسعه استان و توانمندسازی مردم روستا‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:  نتایج پروژه‌های سرمایه گذاری در اشتغال استان و کاهش نرخ بیکاری نشان داده است از ابتدای امسال در قالب ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

رسولیان با اشاره به آماری پیرامون حوزه سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال در قالب ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و خوشبختانه پروژه‌های حول محور این طرح‌ها ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

او در خصوص کارکرد‌های کلینک صنعت خراسان رضوی، تصریح کرد: هدف این کلینک احیای واحد‌های صنعتی نیمه فعال و راکد است، در این راستا ۸۰ واحد تولیدی جدید راه‌اندازی و ۴۳۰ واحد دیگر هم عارضه‌ یابی شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به آماری پیرامون حوزه تجارت خارجی خراسان رضوی گفت: در حوزه تجارت خارجی، تراز بازرگانی استان یک میلیارد و ۶۵ میلیون دلار مثبت است و به ۸۷ کشور جهان صادرات انجام می‌دهیم.

رسولیان در خصوص آخرین وضعیت شرکت پدیده افزود: از زمان حضور استاندار خراسان رضوی، فرآیند پیگیری‌ها در خصوص پدیده متفاوت شد و با تعامل حداکثری با دستگاه قضایی، امنیتی و نظارتی بیش از ۲۵ جلسه در سطح استان و ۱۸ جلسه ستاد تدبیر برگزار و وضعیت شرکت پدیده تعیین تکلیف شد.

او تصریح کرد: بحث ورود بانک‌ها به موضوع و مشارکت آن‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود شرکت پدیده به بورس، هفته پیش با حضور استاندار خراسان رضوی در جلسه سران سه قوه مطرح و این مشکل برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: علی‌رغم اینکه یک جلسه از مجمع شرکت پدیده چندی پیش برگزار شد، اما به حد نصاب نرسید و امیدواریم قبل از پایان سال مجمع آن برگزار و هیئت مدیره هم توسط مردم و سهامداران انتخاب شود.

رسولیان افزود: نگاه ما به پروژه پدیده به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری خراسان رضوی است و دیگر به عنوان یک مشکل به آن نگاه نمی‌کنیم.
 

با 13 بانوی کار آفرین تفاهم نامه اقتصادی به  امضاء رسید

طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، ۲۰ تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی با ۱۳ بانوی توانمند و کارآفرین جهت توسعه ۸۲ روستا در هشت شهرستان استان به امضاء رسیده است.

او تصریح کرد: برگزاری جلسات هفتگی و مستمر با معین‌های اقتصاد مقاومتی بانوان به منظور دریافت گزارش فعالیت‌ها و اقدامات، تدوین آیین نامه ستاد پیگیری معین‌های اقتصادی فرهنگی بانوان، پیگیری گام‌های ۶ گانه تعریف شده برای معین‌های اقتصاد مقاومتی،از جمله این اقدامات است.
 
مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری خراسان رضوی گفت : تشکیل ۱۱ صندوق خرد در ۱۱ روستای تحت پوشش بانوان معین، برگزاری نشست‌های مشترک معین‌ها با کارآفرینان، دهیاران و تسهیلگران در کلیه روستا‌های تحت پوشش،انجام شده است.
 
طهماسبی افزود: شناسایی ۲۲۰۶ نفر از بانوان کارآفرین و توسعه‌گر جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای بانوان استان، تدوین طرح سایبان امید در قالب شناسایی و توانمندسازی بانوان مطلقه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام گرفته محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.