سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیم لایحه بودجه شهرداری قزوین به شورای شهر

شهردار قزوین لایحه ۹۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال ۹۹ را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیاووش طاهرخانی شهردار قزوین در جلسه تقدیم بودجه به شورای شهر گفت: بودجه سال ۹۹ با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته، ۹۰۰ میلیاردتومان است که هزینه‌های جاری با رشد ۱۳ درصد، ۲ هزار و ششصد و هزینه‌های عمرانی با ۱۴ درصد رشد، ۶ هزار و چهارصد میلیارد ریال خواهد بود.

طاهرخانی افزود: در هزینه‌های عمرانی شهرداری قزوین، بودجه سال ۹۹ در بهبود محیط شهری ۴۹ درصد، حمل و نقل و بهبود عبور و مرور ۱۵ درصد، توسعه فضا‌های ورزشی، تفریحی و توریستی ۹ درصد تاسیسات درآمدزا ۷۳ درصد و برنامه ریزی توسعه شهری ۵۶ درصد نسبت به بودجه سال ۹۸ رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت: بودجه سال ۹۹ نسبت به بودجه ۹۸ در درآمد ناشی از عوارض عمومی ۶ درصد، عوارض اختصاصی ۱۲ درصد، بهای خدمات و درآمد‌های موسسات غیرانتفاعی شهرداری ۷ درصد، درآمد‌های حاصل از وجوه و اموال شهرداری ۳ درصد، اعانات هدایا و دارائی‌ها ۲۱ درصد و سایر منابع تامین اعتبار ۵۰ درصد افزایش داشته است.

طاهرخانی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها ۲۵ درصد، سازمان مدیریت ارامستان‌ها ۳۶ درصد، سازمان اتوبوسرانی ۵۱ درصد، سازمان پایانه‌های مسافربری ۲۱ درصد، سازمان زیباسازی ۳۳ درصد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ۴۲ درصد در بودجه ۹۹ افزایش داشته است.

شهردار قزوین با تاکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی در داشتن شهری توسعه یافته، گفت: بودجه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری در سال ۹۹، ۷۷ درصد رشد دارد.

این مقام مسئول گفت: باغستان سنتی قزوین، یادگار ارزشمندی از گذشتگان برای ما است که به مثابه ریه‌های تنفسی شهر قزوین است، از این رو بودجه سازمان باغستان‌های سنتی ۱۲۷ درصد رشد دارد.

طاهرخانی گفت: ماموریت اساسی بودجه سال ۹۹، تحقق اهداف عملیاتی مضامین راهبردی سال دوم برنامه پنج ساله است.

طاهرخانی تاکید کرد: بودجه سال ۹۹ با هدف دستیابی به شهری با حمل و نقل عمومی روان و پاک، شهری سبز و حافظ محیط زیست، شهری سرزنده با کیفیت زندگی بالا، شهر متعادل و ایمن، شهر و شهرداری هوشمند، شهر رقابت پذیر با درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری و شهری با مدیریت شهری شفاف، تدوین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی درآمد در مناطق قابل توسعه منطبق با ضوابط طرح‌های جامع و تفصیلی، بازنگری الگو‌های جذب سرمایه گذاری در زیرساخت‌های شهری در قالب سازمان سرمایه گذاری و شناسایی طرح‌ها و پروژه‌های برنامه چهارساله و اولویت گذاری آن‌ها از فرصت‌های بودجه سال ۹۹ است.

او، کاهش سهم حساب‌های پرداختی در اسناد مالی شهرداری، افزایش تعاملات با دستگاه‌های دولتی، ظرفیت مبادلات تهاتری و غیرنقد در ضوابط و مقررات شهرداری و دولت و بازپرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر را از دیگر نقاط قوت بودجه سال ۹۹ عنوان کرد.

شهردار قزوین، تهدیدات حاکم بر بودجه ۹۹ را عدم تناسب منابع شهرداری با لحاظ تنوع درخواست، رشد هزینه‌های نگهداشت شهر در اثر توسعه زیرساخت‌های شهری، شرایط روز اقتصادی ایران و تورم غیر متعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و رکود احتمالی بخش مسکن ذکر کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.