سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت نابسامان فرهنگی در بسیاری از کشور‌های اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی در بسیاری از کشور‌های اسلامی، گفت : فهما، فرهنگی است که در آینده‌ای نزدیک، مانند انقلاب به بسیاری از کشور‌های جهان صادر خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت‌الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به قدمت ۱۴۰۰ ساله دین اسلام، گفت : اولین پایگاه اجتماعی که در دین مبین اسلام تشکیل شد، مسجد بود.

او با بیان اینکه در صدر اسلام مسجد محل رجوع کار‌های روزمره و اجتماعی مردم بود، گفت : با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شیوه‌های جدیدی برای پیشبرد و پیشرفت این روند در دستور کار قرار گرفت و متناسب با آن برخی از دستگاه‌ها متولی امور مساجد شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از دستگاه‌هایی بود که ساماندهی امور فرهنگی و عمومی مساجد را با راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری، جذب جوانان و رونق بخشیدن به مساجد عهده‌دار شد.

او با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری تعداد زیادی از نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف مردم را جذب مساجد کرده‌اند، گفت: کانون‌ها انسجام و ساماندهی خوبی به فعالیت‌ها و برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در مساجد بخشیده‌اند.

احمدی به اولین رویداد ملی انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران اشاره و گفت: فهما، فرهنگی است که در آینده‌ای نزدیک، مانند انقلاب به بسیاری از کشور‌های جهان صادر خواهد شد.

او وضعیت نامناسب فرهنگی در بسیاری از کشور‌های اسلامی را یادآور شد و گفت: فهما ریشه در سه کلمه مهم و کلیدی فرهنگ، هنر و مسجد دارد و حتی در چشم‌اندازی فراملی می‌توان الف آخر آن را به انتظار متصل کرد چرا که همه ما منتظر فرج امام زمان (عج) هستیم.

عضو شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: فهما یک رویداد فرهنگی بسیار خوب است که با غنا، پشتوانه و پشتکار بچه‌های مسجدی شکل گرفته است. جوانان مسجدی با روحیه جهادی پای کار آمده‌اند و برای آن جان می‌دهند، لذا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه جوانان با انگیزه عضو کانون‌های مساجد دست به دست هم داده و پشت این قضیه هستند، گفت: اگر رویداد ملی فهما به جریان بیافتد، اما روحیه جهادی پشت آن نباشد، در میانه راه ابتر و بی‌نتیجه می‌ماند.

احمدی گفت: فکر و ایده اصلی رویداد ملی فهما از ابتدا با محوریت جوانان شکل گرفته و هدف آن نیز جذب بیش از پیش آنان به مساجد است.

او افزود: اگر این طرح به خوبی معرفی شود و از نظر تبلیغاتی روی آن کار شود، بسیاری از جوانانی که با مساجد ارتباط ندارند نیز جذب کانون‌های فرهنگی هنری شده و فعالیت‌های خود را در مساجد دنبال می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تذکر این نکته که وقتی هدف‌ها یکی شود زودتر به نتیجه می‌رسیم، گفت: رویداد ملی فهما نه تنها یک برنامه موازی نیست، بلکه می‌تواند برنامه‌ای الگو برای سایر دستگاه‌های متولی امور مساجد باشد.

او با قدردانی از طراحان این رویداد ملی و اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در معرفی این رویداد بزرگ، گفت: با روحیه و پشتکاری که از این مجموعه سراغ دارم، در آینده‌ای نه چندان دور استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که در صدر این طرح کشوری قرار می‌گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.