سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شدید پلوسی از سناتور‌هایی که به طرح احضار شهود رای منفی دادند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد شدید از سناتور‌های جمهوری‌خواهی که به طرح احضار شهود به دادگاه استیضاح ترامپ رای منفی دادند، آن‌ها را شریک جرم رئیس‌جمهور خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از کلیه سناتور‌هایی که به طرح احضار شهود به دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رای منفی دادند انتقاد کرد و آن‌ها را شریک جرم رئیس‌جمهور دانست.

این نماینده ۷۹ ساله دموکرات در این خصوص گفت جمهوری‌خواهان بخشی از لاپوشانی‌های ترامپ را برعهده گرفته‌اند.

در تحقیقات استیضاح ترامپ مقامات بسیاری در کنگره شهادت داده‌اند، اما دموکرات‌ها به دنبال آن هستند تا افراد نزدیک به رئیس‌جمهور را برای شهادت به جلسات دادگاه سنا فرابخوانند تا شاید اطلاعات آن‌ها ادعا‌های وکلای ترامپ را که می‌گویند رئیس‌جمهور اشتباهی مرتکب نشده، زیر سوال ببرد و در نهایت سبب برکناری او از قدرت شود. با این حال در رای‌گیری‌ای که اخیرا در مجلس سنا انجام شد تنها دو جمهوری‌خواه، سوزان کولینز و میت رامنی، به احضار شهود رای مثبت دادند.

سناتور‌های دموکرات با ارائه یک طرح خواستار احضار شاهدان طراز اولی همچون جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ برای شهادت درباره رسوایی اوکراین گیت شده بودند که در این رای‌گیری در مجموع، ۴۹ سناتور با این طرح موافقت و ۵۱ سناتور با آن مخالفت کردند و به این ترتیب با رد شدن این طرح، هیچ شاهدی برای شهادت درباره پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا حاضر نخواهد شد و رأی‌گیری نهایی درباره استیضاح ترامپ روز چهارشنبه در سنا صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.