سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس کارکنان سفارت خود در چین را خارج می کند

دولت انگلیس اعلام کرد در پی شیوع ویروس مهلک کرونا، در حال تخلیه کارکنان سفارت خود در چین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت انگلیس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال شیوع ویروس کرونا، انگلیس در حال تخلیه برخی کارکنان سفارت و کنسولگری‌های این کشور در چین است.

در بیانیه دولت انگلیس آمده است: برخی کارکنان و افراد وابسته سفارت و کنسولگری‌های انگلیس از ۳۱ ژانویه در حال ترک چین هستند، اما کارکنانی که مشاغل مهم و حساس دارند در این کشور باقی خواهند ماند. دولت انگلیس اعلام کرد در شرایطی که اوضاع روز به روز وخیم‌تر می‌شود، امکان اینکه سفارت و کنسولگری‌های انگلیس بتوانند به اتباع این کشور در چین کمک کندف ممکن است محدود باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگ‌های، سخنگوی سفارت آمریکا اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور از ۳۱ ژانویه اعضای خانواده کارکنان سفارت این کشور در چین را که کمتر از ۲۱ سال دارند مجبور به ترک هرچه سریعتر این کشور کرده است.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

براساس آخرین آمار در خصوص میزان آلودگی به این ویروس تا به امروز بیش از ۸۰۰۰ نفر تاکنون به آن آلوده شده اند و بالای ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون، به غیر از چین ۱۵ کشور دیگر نیز اعلام کرده‌اند که موارد ابتلا به این ویروس را در کشور خود مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.