سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجماد مواد غذایی خطر رشد باکتری در مواد غذایی را به طور کامل از بین نخواهد برد

رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان گفت : منجمد کردن خطر رشد باکتری در مواد غذایی به طور کامل از بین نخواهد برد .

حجت الله کمکی رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه  شرایط  انجماد انواع غذا‌ و مواد خوراکی با هم متفاوت است گفت : گوشت مرغ  و قرمز را باید در دمای منفی ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری کرد .

او با بیان اینکه گوشت مرغ و قرمز تا سه روز قابلیت نگهداری در یخچال را دارد  افزود :برای نگهداری طولانی مدت ،این مواد غذایی  باید دمای انجماد بین ۱۸ تا ۲۰  درجه نگهداری شوند تا کیفیت گوشت  از بین نرود.

رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان گفت با این دمای انجماد گوشت قرمز را تا ۹ ماه و گوشت سفید را تا یکسال در فریزر های خانگی قابل نگهداری است .

حجت الله کمکی با بیان اینکه با انجماد گوشت و مرغ بخشی از ویتامین های موجود در گوشت از دست می رود اضافه کرد :اگر گوشت به میزان کم خریداری  و تازه  مصرف شود بهتر است .

او افزود : جگر دو تا سه ماه ، انواع ماهی  تا ۳ ماه و گوشت بوقلمون را هم ۹ تا ۱۲ ماه می توان در فریز و در حالت انجماد نگهداری کرد .

رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان  در ادامه گفت: حداکثر مدت منجمد کردن پنیر و کره هم  ۶ ماه است و  باید در کیسه‌های پرس شده قرار گیرند.

انتهای پیام / م 

برچسب ها: غذا ، فریز کردن ، پلاستیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.