سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، از کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

این کمپرسور، هوای مورد نیاز بخش ابزاردقیق پالایشگاه‌های دوم و سوم مجتمع گاز پارس جنوبی را تأمین می‌کند و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمان یک سال و نیم ساخته شده است.

این کمپرسور پس از تحریم‌ها، در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی بازطراحی و ساخته شده است.

نخستین بار است که در صنعت نفت و گاز کشور، کمپرسور‌های سانتریفیوژ هوا مطابق با استاندارد‌های مربوط با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی در واحد پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی به طور کامل ساخته و در پالایشگاه دوم مجتمع با موفقیت نصب و راه اندازی شده است.

در این طرح پژوهشی برای نخستین بار دانش طراحی و ساخت کامل کمپرسور‌های سانتریفیوژ هوا که در واحد تولید هوای ابزار دقیق و تامین هوای واحد تولید نیتروژن نقش حیاتی دارد، به دست آمد.

تامین پایدار و بدون وقفه هوای مورد نیاز تجهیزات ابزار دقیق و پکیج‌های تولید نیتروژن از اهمیت بسیار بالایی در پالایشگاه‌های گازی برخوردار است.

اکنون دوره سه ماهه پایش عملکردی کمپرسور ساخته شده که جایگزین یکی از کمپرسور‌های فرسوده شرکت زیمنس در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی شده است، به پایان رسیده و کمپرسور در شرایط مطلوب در مدار قرار دارد.

از ویژگی‌های برجسته این طرح این است که از دانش فنی به دست آمده در زمینه طراحی و ساخت کمپرسور‌های Integrally Geared، که با رعایت کامل استاندارد API ۶۷۲ صورت گرفته است، می‌توان در خصوص ساخت تجهیزات مشابه با فناوری بالا (high tech) استفاده کرد.

پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی شامل فاز‌های دوم و سوم طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی است که بهمن ۸۱ به بهره برداری رسیده است.

حمایت صنعت نفت از شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این مجتمع (واحدهای صنعتی منطقه ویژه پارس) حاصل زحمات ۲۰ ساله مدیرانی است که در طول این سال‌ها کار کرده اند، فناوری‌های متعدد روز دنیا اینجا استفاده می‌شود و اعتماد به دانش و شرکت‌های داخلی برای تامین این فناوری‌ها اتفاق بزرگی است که در حال رخ دادن است.

سورنا ستاری ادامه داد:رویکرد وزیر نفت، وزارت نفت و اتفاقاتی که در حوزه نفت و گاز رخ می‌دهد در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قابل قدردانی است.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.