سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در شبستر

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستر برگزار شد.

الهوردیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شبستر در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدام‌های مهم و تاثیرگذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هدف حمایت و زمینه‌سازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) در سراسر کشور انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شبستر گفت: این آزمون در رشته‌های ترجمه، مفاهیم، معارف اهل بیت و حفظ قرآن کریم با شرکت ۱۸۷ نفر که ۱۴۰ نفر خانم و ۴۷ نفر آقا در منطقه شبستر برگزار شد.

الهوردیان، هدف از برگزاری این آزمون را ترویج فرهنگ قرآنی، شناسایی استعداد‌ها و زمینه سازی برای رقابت قرآن آموزان شهرستان شبستر بیان کرد.

او گفت: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (۲رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) و گروه آموزش‌­های الکترونیک (۲ رشته) برگزار شده است.

الهوردیان مسئول حوزه امتحانی شبستر افزود: حد نصاب قبولی در آزمون کتبی نمره ۷۰ و حد نصاب در آزمون الکترونیکی نمره ۸۰ از ۱۰۰ می‌باشد که علاوه بر اهدای جوایز به برگزیدگان آزمون به قید قرعه به تمامی شرکت کنندگان دارای امتیاز بالای ۹۰ لوح تقدیر و به تمامی افرادی که حد نصاب قبولی را کسب نمایند گواهینامه معتبر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء می‌شود.

الهوردیان افزود: نتایج این آزمون ۱۳ بهمن ماه از طریق سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.guranedu.ir اعلام می‌شود.

او گفت: امام جمعه و فرماندار و فرمانده سپاه از محل آزمون بازدید و در جریان روند برگزاری این دوره قرار گرفتند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.