سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالتازار در قم به روی صحنه می‌رود

نمایش شاد و موزیکال بالتازار به کارگردانی مرتضی عقیقی در خانه نمایش قم به روی صحنه می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی عقیقی،کارگردان نمایش بالتازار اظهار کرد: این نمایش به صورت عروسکی و شاد و موزیکال ویژه کودکان و خانواده‌ها تولید شده که ۱۰ تا ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در خانه نمایش واقع در بلوار الغدیر به روی صحنه می‌رود.

او ادامه داد: داستان این نمایش برگرفته از نمایش «بالتازار» نوشته محسن پورقاسمی است که نکات آموزنده را در قالب فضایی شاد به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

کارگردان نمایش بالتازار گفت: محمدرضا بهروز (عمو بهروز برنامه‌های کودک صدا و سیما)، رزانا گرامی، سمیرا منزه، سجاد رضایی، الهام محمودی، محمدرضا عموئی و معین حیدری در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

او عنوان کرد: نرگس ملیحی به عنوان منشی صحنه، مهدی شعبانی و محمدحسین رضازاده به عنوان مدیر صحنه، معین جواهری آهنگساز و تنظیم، مسعود محرابی و مهدی نبویان در زمینه ضبط، میکس و مستر، راضیه پاشایی طراح عروسک، راضیه پاشایی و نرگس ملیحی در زمینه ساخت عروسک، مهناز کرمی و الهام کاظم نژاد در زمینه طراح لباس، زهرا خمسه به عنوان تصویرگر، ابوالفضل حاج مهدی در بخش نور، شیرین شریفی در بخش اتاق فرمان، بیتا جوشقانی و زهره خانی در حوزه عکاسی این نمایش فعالیت می‌کنند.

عقیقی با بیان اینکه علاقه و اقتضائات مخاطبان به ویژه مخاطب کودک و نوجوان در این نمایش در نظر گرفته شده است گفت: موسیقی کار به طور کامل با نگاه به کودکان تولید شده و همچنین سعی شده به مخاطب بزرگسال نیز توجه شود.

او افزود: ارتباط‌گیری کودک با عناصر و اجزای دکور و لباس‌ها از دیگر مواردی است که در این نمایش در نظر گرفته شده است.

کارگردان نمایش بالتازار بخش عروسکی نمایش را نقطه قوت این نمایش ذکر کرد و گفت: تکنیک‌های مختلف عروسک گردانی در این نمایش اجرا شده که شامل انواع عروسک‌های غول پیکر، انگشتی و نخی است.

او تماشای مستقیم نمایش در تهران و همدان و همچنین فیلم‌های نمایشی را در کسب تجربه تولید این نمایش مهم دانست و افزود: روحیه کودکان بر این اساس است که با عروسک ارتباط قوی برقرار می‌کند بنابراین در اجرای این نمایش از عروسک‌ها بسیار استفاده شده است.

عقیقی عنوان کرد: تمرین این نمایش و باز نویسی متن آن از دو ماه پیش آغاز شد و با بهره‌مندی از نظر اساتید سعی شد که علاوه بر جذابیت و ارائه نکات آموزنده و اخلاقی به کودکان برای بزرگسالان نیز شادی‌بخش باشد.

او با اشاره به بازیگران این نمایش با تجربیات بسیار ارزشمند گفت: محمدرضا بهروز عزیز به عنوان مجری برنامه‌های کودک صدا و سیما در این نمایش نقش‌آفرینی دارد که ارتباط با تماشاگران را بر عهده گرفته است.

کارگردان نمایش بالتازار عنوان کرد: سایر بازیگران خانم و آقا نیز با توجه به تجربه کار‌های کودک انتخاب شدند و همچنین از بازی‌دهندگان عروسک نیز در استان استفاده کردیم.

او ابراز امیدواری کرد: اجرای این نمایش شادی کوچکی در دل‌های مهربان کودکان استان به ارمغان آورد و آن‌ها نیز بتوانند مانند کودکان سراسر کشور از نمایش بهره‌مند شوند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.