سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه دریانوردان بوشهری؛

خلیج فارس از یکشنبه تا سه‌شنبه مواج است

هواشناسی بوشهر از مواج شدن خلیج فارس از یکشنبه تا سه‌شنبه خبر داده و تاکید کرده که از تردد شناورهای کوچک و تفریحی در این مدت خودداری شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از یکشنبه تا سه شنبه به علت وزش باد به نسبت شدید شمال غربی خلیج فارس مواج خواهد بود و پیش بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل شمالی ومرکزی به ۱.۵ و در سواحل جنوبی به ۲.۵ متر برسد.

زهرا راستگو توصیه کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی به ویژه شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری پرهیز شود.

او همچنین از نفوذ توده هوای پرفشار و به نسبت سرد در همین مدت خبر داد و افزود: بر این اساس، دمای هوا بین سه تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و با توجه به احتمال ایجاد تنش دمایی به ویژه در ارتفاعات، باید از محصولات کشاورزی مراقبت شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه امروز شرایط جوی و دریایی آرامی دراستان برقرار است، بیان کرد: شنبه و یکشنبه بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان رخ می‌دهد.

راستگو ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود که از شب به تدریج میزان ابر افزایش می‌یابد و فردا در برخی نقاط احتمال بارش خفیف باران وجود دارد.

او گفت: جهت وزش باد نیز امروز شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت امروز به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و روی دریا گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی ارتفاع موج دریا را در این مدت، ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر اعلام و بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۵۶ بامداد، مد اول ساعت ۱۲:۴۱، جزر دوم ساعت ۱۸:۲۵ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.