سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت جهادکشاورزی:

دولت با حمایت‌های مالی خسارات سیل سیستان و بلوچستان را جبران می‌کند

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت سعی دارد با حمایت‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره خسارت‌های ناشی از سیل در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را جبران کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی  در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در بازدید از اراضی کشاورزی مناطق سیل‌زده فنوج اظهار داشت: بارندگی‌های سیل آسای اخیر خسارات زیادی در بخش کشاورزی بویژه قنوات، چاهک‌ها وکانال‌های آب وارد کرده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به زمین‌های کشاورزی سیستان وبلوچستان ۷۵۰میلیارد تومان برآورد شده است افزود: این میزان خسارت طبق مصوبه‌ای به ستاد بحران کشور برای پیگیری ارسال شده و در دست اقدام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان نیز گفت: بیشتر منابع آبی زمین‌های کشاورزی استان از قنوات تامین می‌شود که در پی این بارندگی‌ها بیشتر قنواتی که در مسیر سیل قرار داشتند، تخریب یا خسارت جدی دیده اند.

غلام‌حیدر زورقی افزود: برای بازسازی چاه‌ها و قنوات تخریب شده مصالح و لوله مورد نیاز به مناطق آسیب دیده حمل شده است و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب به زمین‌های کشاورزی برسد.

فرماندار فنوج نیز اظهار داشت:بیشترین خسارات سیل اخیر در شهرستان فنوج به بخش کشاورزی وارد شده است.

مشتاق‌احمد ریگی افزود: براساس ارزیابی‌های تکمیلی ۹۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

او  ادامه داد: در شهرستان فنوج در مجموع ۴۲۰ هکتار زمین زراعی و باغی و ۱۳۰ رشته قنات و چاه تخریب شده است.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی سه شنبه وارد زاهدان شد و پس از بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری منطقه سیستان عازم جنوب سیستان و بلوچستان شد و قرار است از مناطق سیل زده در این منطقه بازدید کند.

شهر فنوج مرکز شهرستان فنوج در ۵۰۵ کلیومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.