سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاره المپیک ریو، به دلیل بارداری از المپیک ۲۰۲۰ کنار کشید

قهرمان استرالیایی مسابقات پنجگانه مدرن المپیک ریو، به دلیل بارداری از المپیک ۲۰۲۰ کنار کشید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کلو اسپوزیتو، دارنده مدال طلای مسابقات پنجگانه مدرن المپیک ریو ۲۰۱۶ اعلام کرد که به دلیل بارداری نمی‌تواند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

این بازی‌ها از ۲۴ ژوئیه آغاز می‌شود و قرار است اسپوزیتو نخستین فرزند خود را در ماه آگوست به دنیا آورد.

اسپوزیتو در توییتی عنوان کرد: یک شگفتی غیرمنتظره فوق العاده اتفاق افتاده است. همسرم (متکوپر) و من در ماه آگوست یک مینی کوپر را به این دنیا می‌آوریم.  هیچ چیز به روشی که ما برنامه ریزی می‌کنیم عمل نمی‌کند. برای دفاع از عنوان خودم باید چهار سال دیگر صبر کنم، بی صبرانه منتظرم تا مادر شوم.

اسپوزیتو ۲۸ ساله قصد بازنشستگی ندارد. او پس از کسب اولین مدال طلای استرالیا در مسابقات پنجگانه مدرن المپیک ریو ۲۰۱۶، یک سال استراحت کرد.

با این حال، او بازگشتی چشمگیر داشت و در فینال جام جهانی در سال ۲۰۱۸ قهرمان و دوباره به زن شماره یک جهان تبدیل شد. در حالی که آسیب‌های همسترینگ سال گذشته حضور او را در مسابقات محدود کرد، اسپوزیتو قبل از خبر بارداری خود، به دنبال این بود که در المپیک رقابت کند.

کیت چیلر، رئیس فدراسیون پنتاتلون مدرن استرالیا گفت: من می‌خواهم به کلو و مت تبریک بگویم، آن‌ها والدین فوق العاده‌ای خواهند بود.  مطمئناً دوست داشتیم کلو را در خط شروع در توکیو ببینیم تا از عنوان المپیک خود دفاع کند. با این حال، ما می‌دانیم که این پایان دوران حرفه‌ای عالی او نیست و ما مشتاقانه منتظر هستیم که وقتی او برای رقابت های  المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ورزش بازمی گردد، از او حمایت کنیم.

گفتنی است، پنج‌گانه‌ی مدرن رشته ورزشی است که در آن پنج رشته ورزشی شامل شمشیربازی اِپِه، تیراندازی با تپانچه، شنای آزاد ۲۰۰ متر، پرش با اسب و دو صحرانوردی ۳ کیلومتر اجرا می‌شود. این رشته را پیر دو کوبرتن، بنیان‌گذار بازی‌های المپیک، ابداع کرد و در تمام دوره‌های المپیک برگزار شده‌است.


بیشتر بخوانید:

 قهرمان المپیک محاکمه شد

 ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ روی مقوا می‌خوابند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.