سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار زاهدان:

قانونمداری یکی از شعارهای اصلی درانتخابات است

فرماندار زاهدان گفت: قانونمداری یکی از شعارهای اصلی ما در بخش انتخابات است که هم کاندیدها و هم طرفداران آنها باید مد نظر قرار گیرند.

ابوذر  مهدی نخعی فرماندار زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  در پیش رو  گفت:انتخابات یک ماموریت ملی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی در مدل ملی دارند و مطمئن هستیم بهترین انتخابات را در این استان و به ویژه در زاهدان خواهیم داشت و تیم انتخابات به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

نخعی افزود: شفافیت در بی طرفی محوری ترین سیاست انتخابات است و فرقی نمی کند چه کسی رای می آورد .

او  اظهار داشت: این انتخابات نسبت به ادوار گذشته تفاوت‌هایی دارد به عنوان مثال داوطلبین ثبت‌نام شده در مجلس نهم ۵۳ نفر بود که در مجلس دهم به ۱۰۳ نفر و در مجلس یازدهم به ۱۳۵ نفر رسیده که نشان از یک رشد تقریبا ۳۰ درصدی نسبت به دور قبل دارد.

او  ادامه داد: از لحاظ تفکیک جنسیتی نیز در مجلس نهم یک نفر زن، در مجلس دهم ۹۷ نفر مرد و ۶ نفر زن و در مجلس یازدهم ۱۲۶ نفر مرد و ۹ زن شرکت کردند.

نخعی گفت: تعداد افرادی که در سنوات قبل دارای سابقه نمایندگی بودند و در این دوره نیز ثبت‌نام کردند در مجلس نهم سه نفر، مجلس دهم سه نفر و مجلس یازدهم ۶ نفر هستند.

او بیان کرد: در این دوره چهار نفر لیسانس، ۱۰۶ نفر فوق‌لیسانس و ۲۵ نفر دکتری ثبت‌نام کردند و در رشته حوزوی نیز کسی شرکت نکرد.

فرماندار زاهدان افزود: در هیات های اجرایی از ۱۳۵ نفر سه نفر انصرافی، ۲ نفر رد صلاحیت و ۱۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و در هیات های نظارت نیز ۶۵ نفر رد صلاحیت، ۳۱ نفر عدم احراز و هشت نفر انصرافی بودند.

او گفت: قانونمداری، شفافیت در کار و بی‌طرفی و عدالت محوری مهمترین برنامه در دستور کار ستاد انتخابات استان است و موظفیم زمینه حضور مردم را در این صحنه فراهم کنیم.

نخعی ادامه داد: ۲۴۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۲۰۰ شعبه در زاهدان و بخش مرکزی و ۴۴ شعبه در حوزه نصرت آباد و کورین مربوط به شهرستان خاش است که از این تعداد ۱۷۹ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار می‌باشد و در هر شعبه اخذ رای به طور میانگین ۲۲ نفر شامل اعضای شعب، بازرسین نظارت، نماینده فرماندار و نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند.

 
 
انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.