سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل محیطی عامل بیش از ۹۵ درصد سرطان‌ها

مدیر پیشگری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: عوامل محیطی منشاء بیش از ۹۵ درصد سرطان‌ها در استان است.

نیک سیر مدیر پیشگری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: رشد غیر طبیعی سلو ل‌های بدن از غوامل‌های داخلی و خارجی که مکانیسم طبیعی اعضای بدن را بهم میزند سبب بروز سرطان می‌شود .

او با اشار ه به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در استان همدان سرطان  به ثبت می‌رسد، افزود:سرطان پوست؛ سرطان سینه در خانم‌ها، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ از شایع‌ترین سرطان دها در استان همدان است.

مدیر پیشگری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۵ تا ۱۰ در صد وراثت در به و جود آمدن سرطان موثر است ۹۵ در صد آن به عوامل محیطی بستگی دارد

نیک سیر خاطر نشان کرد: نور آفتاب، دخانیات، الکل، عدم فعالیت بدن، تغذیه نا مناسب، عوامل میکروبی دارو‌های هورمونی در خانم‌ها در درران یائسگی در به وجود آمدن این بیماری موثر است که با تغییر سبک زندگی سالم و حداقل  نیم ساعت ورزش کردن در هفته، استفاده روزانه از میوه و سبزیجات تازه از عوامل پیشگری کننده در سرطان عنوان کرد .
انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.