سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخص آلودگی آبیک به مرز خطرناک نزدیک شد

شاخص آلودکی هوای امروز آبیک به عدد ۱۹۴ و ناسالم رسید.

مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علت آلایندگی هوای آبیک را پدیده وارونگی هوا دانست و گفت: شاخص آلایندگی آبیک در ساعت ۱۲ امروز به ۱۹۴ یعنی مرز ناسالم رسید و  اگر از عدد ۲۰۰ عبور کند به مرز خطرنا خواهد رسید.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران ، قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در محدوده صفر تا ۵۰ یعنی هوای پاک؛ ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس؛ ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک گزارش می‌شود.

مهدیخانی گفت: بعضی از ذرات معلق در اثر سرمای هوا نزدیک زمین می‌ماند و، چون باد و بارندگی نداریم غلظت آن‌ها بیشتر می‌شود.

مهدیخانی با اشاره به پیش بینی چند راه کار بلند مدت و کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوا گفت: جلوگیری از توسعه شهر و صنایع آلوده کننده در اطراف شهر و همچنین طراحی سیستم‌های موتوری استاندارد از راه کار‌های بلند مدت محسوب می‌شود.

او با اشاره به راه کار‌های کوتاه مدت هم اضافه کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از آلودگی هوای آبیک مربوط به خودروهاست به همین منظور باید پیگیری کرد تا سوخت یورو چهار جایگزین شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده در روز‌های تعطیل در دستور کار مدیریت بحران، فرمانداری و محیط زیست است.

مهدیخانی افزود: همچنین باید به پایش فیلترینگ خروجی کارخانه سیمان و نیروگاه برق شهید رجایی توجه شود.

به گفته او، صنایعی که مشکل دارند حتما باید از خروجی‌های استاندارد و یا فیلتراسیون استفاده کنند.

مهدیخانی گفت: همچنین ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه برق شهید رجایی در دستور کار است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: راه کار دیگر برای کاهش آلودگی استفاده از باران مصنوعی است که ما در استان امکانات آن را نداریم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.