سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

رسیدگی به مشکلات سیلزدگان سیستان و بلوچستان در اولویت است

کشاورز گفت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان سیلزده در اولویت است، بر اساس برآورد اولیه سیلاب در این استان هفت هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال به بخش کشاورزی آسیب وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان در شهرستان فنوج اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل بخش کشاورزی ۱۵ شهرستان این استان دچار آسیب جدی شد.

او  ادامه داد: بیشترین خسارت سیلاب به مزارع و باغات بویژه باغات میوه‌های گرمسیری به مساحت ۷۶۰۰هکتار، اراضی زراعی در گستره ۲۷ هزار و ۶۰۰ هکتار، تلف شدن هفت هزار و ۳۳۲راس دام سبک و سنگین، تخریب ۱۴۶۸حلقه چاه، چاهک و ۵۴۰رشته قنات، ۱۲۰۸ واحد دامداری، ۹۶۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد مرغداری، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۲۲۰ مورد بند سار حفاظتی مزارع و آبخیزداری، سیستم‌های نوین آبیاری در سطح چهار هزار و ۳۹۵ هکتار، ۱۰۲ کیلومتر لوله انتقال آب،۳۱۹ کیلومتر کانال و ۱۶۱ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع بوده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در همان ساعات اولیه بروز سیلاب با راه‌اندازی ستادی نسبت به تشکیل ۲۶ تیم دامپزشکی و اعزام به مناطق سیلزده و ۷۳۹ تن نهاده دامی رایگان شامل ذرت سیلاژ شده، دانه ذرت، جو و کنسانتره بین سیل زدگان منطقه توزیع شده است.

او  افزود: همچنین این نهاد برای احیای منابع آبی تاکنون ۲۲ کیلومتر لوله انتقال آب هفت هزار پاکت سیمان تهیه و به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کرده است.

 سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به همراه شماری از معاونان این وزارتخانه در سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر بازدید از طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان امروز از مناطق سیلزده جنوب این استان دیدن کردند.

بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که

۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.

۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.