سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مُهر توقف بر پرونده ساخت سایت های پرورش میگو در کنار گنبد نمکی قشم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: عملیات اجرایی احداث سایت های پرورش میگو در بخشی از اراضی واگذار شده به میزان ۱۰۰ هکتار تا زمان بررسی کارشناسی و نهایی متوقف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: پس از دستور استاندار محترم استان مبنی بر بررسی میدانی موضوع ژئوپارک جزیره قشم امروز هیأتی متشکل از مسئولان دستگاه‌هایی اجرایی استان و شهرستان قشم به همراه مسئولین قضائی و انتظامی با مسئولیت فرماندار شهرستان از مناطق مورد نظر طی چند ساعت بازدید بعمل آوردند.

او افزود: پس از بازدید از مناطق مورد نظر نشستی با ریاست فرماندار شهرستان جهت اخذ تصمیم برگزار و مقرر گردید عملیات اجرایی در بخشی از اراضی واگذار شده به میزان ۱۰۰ هکتار تا زمان بررسی کارشناسی و نهایی متوقف گردد.

بیشتر بخوانید: 

ورود مدعی العموم به موضوع تخریب حریم غار نمکدان و ژئوپارک جهانی قشم

بررسی دوباره واگذاری طرح پرورش میگو در کنار گنبد نمکی قشم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان  تصریح کرد: اراضی واگذار شده به ۱۹ نفر بومیان شهرستان قشم به میزان ۷۹۲ هکتار است که اکثریت آن‌ها دارای شغل صیادی و تجارت بوده‌اند و با سرمایه گذاری شخصی و بدون اخذ تسهیلات بانکی اقدام به سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو نموده‌اند.

حیدری اظهار داشت: در پی اجرای این طرح‌های سرمایه گذاری برای مردم بومی منطقه شامل اهالی روستا‌های کانی، گوری، درکو، مرادی و سایر روستا‌های همجوار ایجاد اشتغال شده است که باعث افزایش رضایتمندی آن‌ها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: سایت شماره یک به مساحت ۴۹۲ هکتار است که فاصله آن تا غار نمکی حدود دوازده کیلومتر است.

او تصریح کرد: سایت شماره دو به مساحت ۳۰۰ هکتار است که فاصله آن تا غار نمکی بالغ بر ۶ کیلومتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: اراضی واگذار شده کلیه مجوز‌ها را از دستگاه‌های اجرایی مربوطه اخذ نموده‌اند و از لحاظ قانونی مشکلی ندارند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.