سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش ۲۳ هزار قطعه پرنده در زیستگاه‌های مهاباد

در قالب طرح سرشماری زمستانه پرندگان، بیش از ۲۳ هزار قطعه پرنده در زیستگاه‌ها و منابع آبی این شهرستان شمارش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  معاون اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیشترین فراوانی پرندگان سرشماری شده مربوط به گونه خودکا با بیش از ۱۵ هزار قطعه، اردک سرسبز با سه هزار قطعه، کاکایی ارمنی و سرسیاه با ۲ هزار قطعه، چنگر با یکهزار و ۵۰۰ قطعه و اردک سرحنایی با یک‌هزار قطعه است. 

رزاق حسن‌پور اضافه کرد: بیش‌از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی مختلف از جمله عقاب تالابی، فیلوش، اردک نوک‌پهن، قوی فریادکش، غاز خاکستری، لک‌لک، چنگر نوک‌سرخ، خروس‌کولی دم‌سفید، اردک ارده‌ای و سایر گونه‌ها شمارش شد.

وی افزود: این سرشماری در تالاب‌های بین‌المللی کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی، سد انحرافی «یوسف‌کند»، دریاچه مخزن سد مهاباد و تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در حوزه این شهرستان شامل تالاب‌های گروس، داشخانه و قوپی‌قازان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار قطعه پرنده در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد شمارش شد، افزود: به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی منابع آبی این شهرستان در موقع این سرشماری، بسیاری از پرندگان مهاجر به مناطق جنوبی کوچ کرده بودند.

پارسال در قالب طرح سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر در تالاب‌های این شهرستان، ۵۰ هزار بال از ۳۹ گونه انواع پرنده ثبت و مشاهده شد.

انتهای پیام/ه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.