سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشییع پیکر شهید گمنام در دلیجان

یک شهید گمنام در روستای راوه دلیجان تشییع شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با یادواره شهدای روستای راه دلیجان پیکر یک شهید گمنام دراین روستا تشییع شد.

پیکر این شهید گمنام از سوی گروه تفخص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در شرق بصره پیدا شد که مربوط به عملیات رمضان در زمان دفاع مقدس است.

عملیات رمضان در ۲۲ تیرماه سال ۶۱ آغاز شد و به مدت ۱۷ روز در جنوب عراق و شمال‌شرقی شهر استان بصره و در منطقه شلمچه در ۵ مرحله، به‌طور مشترک از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی ارتش طراحی و اجرا شد.

این عملیات یک عملیات سیاسی-نظامی بود که برای پایان دادن عادلانه جنگ میان ایران و عراق انجام شد و به گواه فرماندهان جنگ اولین عملیات ایران در خاک عراق محسوب می‌شد، موفقیت‌های خوبی در پی داشت.

عملیات رمضان که برای نخستین‌بار در خاک دشمن بعثی اجرا شد، بازتاب خبری گسترده‌ای را درپی داشت؛ به‌گونه‌ای که تحلیل‌گر رادیو آلمان هدف ایران را خاموش کردن توپخانه ۳۰ کیلومتر بردی عراق عنوان کرد و شبکه دوم تلویزیون این کشور هم اعلام کرد تهران به تهدید‌های خود عمل کرد و جنگ وارد مرحله جدیدی شد.

یادواره شهدای روستای راه شهرستان دلیجان باحضور خانواده معظم شهدا ومردم قدرشناس درمسجد جامع این روستا برگزار و برنامه‌های متنوع از جمله سخنرانی، سرود شعرخوانی وعزاداری اجرا شد.

پیکر شهید گمنام دفاع مقدس  بعد از تشییع  در روستای راوه دلیجان به تهران منتقل شد.

انتهای پیام /ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.