سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت جهادکشاورزی:

طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان الگوی طرح توسعه کشاورزی است

کشاورز گفت:طرح آبیاری دشت سیستان، یک طرح توسعه کشاورزی است و اجرای آن به افزایش تولید، افزایش درآمد و افزایش پایداری کشاورزی و رونق کشاورزی منطقه منجر می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: عباس کشاورز در جلسه شورای اداری شهرستان زابل که به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان برگزار شد گفت : باید بررسی کامل در خصوص فرآیند اجرای طرح انجام و موانع آن برطرف شود.

او تاکید کرد: حداکثر زمان بهره‌برداری از طرح ۱۰ اسفند است تا کشاورزان برای کشت بهاره دغدغه ای نداشته باشند.

کشاورز با بیان این که این طرح باید با برنامه پیش برود، گفت: طرح آبیاری دشت سیستان، یک طرح توسعه کشاورزی است و اجرای آن به افزایش تولید، افزایش درآمد و افزایش پایداری کشاورزی و رونق کشاورزی منطقه منجر می شود.

او اظهار کرد: امیدوارم اجرای آبیاری این طرح تا یک ماه آینده به اتمام برسد و این شروع کار برای تولید است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد: این طرح یک مجموعه نظام بازرگانی برای نگهداری و فروش تولیدات آن را می خواهد و ما نیازمند یک ساختار مدیریتی برای این طرح هستیم تا تمامی فرایند تولید تا عرضه و توسعه آن را دنبال کند.

کشاورز، بیان کرد: ایجاد گلخانه، باغ و دامپروری از ظرفیت‌هایی است که در ادامه اجرای این طرح می‌تواند با کمک خود بهره‌برداران اجرایی شود و رونق خوبی در تولید و اشتغال برای منطقه ایجاد کند.

وی یداآور شد: در بازدید فعلی نسبت به بازدید قبلی، پروژه پیشرفت خوبی داشته است و امیدوارم تکمیل آن با سرعت ادامه یابد تا در موقع مقرر به بهره‌برداری کامل برسد.

در این نشست، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان که تاکنون برای اجرای آن ۴ سال زمان برده، پروژه ای فنی و تخصصی و در نوع خود بی بدیل و دارای اهمیت استراتژیک برای منطقه است.

علیمراد اکبری، تاکید کرد: مراقبت پس از اجرای طرح، وظیفه همه بهره برداران و مسئولان بخش کشاورزی است تا رونق کشاورزی اقتصادی منطقه، پایدار بماند.

در این نشست، استاندار سیستان و بلوچستان با تشکر از وزارت جهاد کشاورزی و همه دست اندرکاران اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان، خواستار توسعه کشت محصولاتی در منطقه شد که موجبات رونق تولید، افزایش بهره وری و درآمد اقتصادی برای کشاورزان ایجاد کنند.

احمدعلی موهبتی تاکید کرد: زمانی می‌گوییم طرح موفق بوده است که درآمد اقتصادی برای کشاورزان ایجاد کند

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.