سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افراد خود کم بین نیاز به مهربانی دارند نه ترحم

یک روانشناس درباره چگونگی رفتار با افراد عقده‌ای و خود کم بین توضیحاتی داد.

یاسر مهدویان روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی رفتار با افراد عقده‌ای اظهار کرد: متأسفانه یکی از آموزش‌هایی که همواره به همه ما در مواجهه با افراد عقده‌ای داده شده، بی توجهی و نادیده گرفتن این افراد بوده است.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن افراد عقده‌ای در زندگی راهکار مناسبی نیست، افزود: ما همواره نمی‌توانیم به چنین افرادی بی توجه باشیم، چراکه گاهی این افراد از نزدیکان ما هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم.

این روانشناس ادامه داد: با نادیده گرفتن این افراد باعث می‌شویم این عقده حقارت و خود کم بینی در آن‌ها افزایش یابد و تبدیل به یک معضل بزرگ در زندگی ما به هنگام برخورد با این افراد شود.

مهدویان گفت: هیچ انسانی با عقده خود کم بینی و یا حقارت متولد نمی‌شود، چراکه تربیت والدین، شرایط اجتماعی و وضعیت نامناسب مالی باعث می‌شود شخصی عقده حقارت پیدا کند، پس افراد عقده‌ای بیمار هستند و نباید به آن‌ها ترحم کرد. لازم به ذکر است که این افراد از امر و نهی کردن بیزار هستند، حال اگر با جملات امر و نهی با آن‌ها صحبت کنید از درون آتش می‌گیرند و امکان دارد عکس العمل‌های نامناسبی از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه در قدم اول نباید با جملات امری با آن‌ها صحبت کرد، ادامه داد: نباید حق انتخاب را از افراد عقده‌ای بگیرید و هرگز در بحث به روی این افراد نیاورید که "تو فرد عقده‌ای هستی"، چراکه این افراد بیمار هستند و باید با مهربانی با آن‌ها صحبت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اصلا تعریف افراد عقده ای چیست چه ویژگیهایی دارند؟
مردم
۱۱:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نودوسه درصد مردم خود کم بین هستند
مجتبی
۱۰:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام شماره آقای دکتر رو میشه لطف کنید
هانی
۰۳:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
پدر من هم عقده ای است