سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

جاده مرگ در انتظار تحقق وعده وزیر

در حالی که وزیر راه و شهرسازی در بازدید از جاده بروجرد - اشترینان - ملایر وعده کرده بود که اعتبار لازم برای احداث این محور تامین شود که همچنان این جاده به دلیل کمبود اعتبارات قربانی می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛جاده بروجرد - ملایر یکی از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان لرستان است که مطابق آمارها به طور هفتگی در این محور بر اثر تصادفات جاده ای جان چندین نفر از مسافرین گرفته می شود و بسیاری از تصادفات خونین بروجرد در همین محور به وقوع می پیوندد.

روند تعریض محور بروجرد - ملایر کند است این در حالیست که با توجه به مخاطراتی که این محور برای مردم شهرستان بروجرد داشت کار تعریض آن با پیگیری نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد ولی متاسفانه روند کار در این زمینه به دلیل کمبود اعتبارات کند است.

عملیات احداث چهار خطه بروجرد - اشترینان در دو فاز 8 کیلومتری در قالب فاز اول از بروجرد تا اشترینان و فاز دوم از اشترینان تا روستای دهریز در حال حاضر در دست عملیات زیرسازی برای آسفالت است. همچنین تاکنون حدود 1.5 کیلومتر از فاز اول این محور از سمت بروجرد به اشترینان آسفالت و حدود 50 درصد از این محور به طور کلی زیرسازی شده است و مابقی آن در دست عملیات زیرسازی است.

40 نفر کشته در 6 ماه! این در حالیست که با توجه به خطرناک بودن این محور و تردد فراوان در آن باید زمینه تسریع در عملیات اجرایی این پروژه فراهم شود زیرا محور بروجرد - اشترینان - ملایر به عنوان شریان اصلی مواصلاتی بروجرد با استانهای همجوار از جمله همدان محسوب می شود و باید از امنیت کامل برای مسافران برخوردار باشد.

با این اوصاف روند کند عملیات اجرایی چهارخطه بروجرد - اشترینان موجب شده است که همچنان این جاده شاهد تصادفات خونین باشد به طوریکه ما شاهد این هستیم که روزانه جان یک نفر در این جاده گرفته می شود و مسافران همواره با ترس و دلهره در این محور رفت و آمد می کنند.

مطابق برخی آمار غیررسمی در شش ماه نخست سالجاری بیش از 40 نفر در این محور مواصلاتی بر اثر تصادفات رانندگی کشته و زخمی شدند.

وعده علی نیکزاد برای تامین اعتبار پروژه با این تفاسیر در سفر ششم مهرماه سالجاری وزیر راه و شهرسازی از محور یاد شده بازدید و وعده کرد که اعتبار مورد نیاز برای تعریض و بهسازی این محور تامین شود.

وی اظهار داشت: ما قول اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه را داده ایم که تا کنون مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان از آن پرداخت شده است.

وزیر راه و شهرسازی دولت دهم همچنین با بیان اینکه در سفر یاد شده نیز اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: اعتباری بیش 5 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه اختصاص خواهیم داد.

نیکزاد ادامه داد: در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه بروجرد - اشترینان - ملایر تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

تسریع در عملیات تعریض محور بروجرد - ملایر ضروری است این وعده وزیر با گذشت نزدیک به دو ماه از سفر علی نیکزاد هنوز محقق نشده است تا رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی لرستان خواستار توجه ویژه مسئولان به این امر شود.

سرهنگ تزار با اشاره به حادثه خیز بودن جاده بروجرد - ملایر اظهار داشت: عرض کم، پیچهای پی درپی و میدان دید کم موجب شده است تا این جاده یکی از پرحادثه ترین مسیرهای تردد باشد.

وی افزود: عملیات اجرایی تعریض این محور که از چند سال پیش آغاز شده هنوز به اتمام نرسیده و نیاز به تسریع در تکمیل این طرح است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه وزیر راه و شهر سازی در حضوری که در محل پروژه داشتند قول مساعد برای حل مشکلات این جاده را دادند ادامه داد: علی نیکزاد قول دادند که پیمانکار ضرف شش ماه اقدام به حل مشکل جاده بروجرد - ملایر کنند.

مشکل کمبود اعتبار سرهنگ تزار در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است و مشکل کمبود اعتبارات وجود دارد یادآور شد: طبق قولهای وزیر راه و شهرسازی این کار باید تا نوروز 91 عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه طول مسیر این جاده 17 کیلومتر است اظهار امیدواری کرد که مشکلات این جاده تا پایان سال حل شود. به هر روی امید می رود با توجه به نگاه مثبت و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان شاهد تحقق این وعده علی نیکزاد برای حذف جاده مرگ از محورهای مواصلاتی بروجرد و استان باشیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.