سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس ارشد حمل و نقل ریلی دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد؛

فرمول دانشمندان جوان ایرانی برای شلوغی ایستگاه های مترو

تدین گفت: ما طرحی برای افزایش ظرفیت ایستگاه های مترو داشتیم اما مسئولان یک شرکت فرانسوی را به ما ترجیح دادند.

آرمان تدین  فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حمل و نقل ریلی  دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار گروه حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به این که در ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های راه آهن روزانه در ساعات شلوغی جمعیت زیادی در ایستگاه‌ها در حال رفت و آمد هستند، طرحی را در راستای افزایش ظرفیت ایستگاه ها ارائه کردیم .

کارشناس ارشد حمل و نقل ریلی در ادامه بیان کرد: راه حل  پیشنهادی ما در ایران این است که  جهت سهولت رفت و آمد مسافران  در زمان ازدحام جمعیت  ظرفیت ها را افزایش دهیم .

او بیان کرد : در دنیا جمعیت را مدیریت می‌کنند و پیش از ساخت ایستگاه مطالعات جمعیتی انجام می‌دهند تا بتوانند نظارت دقیق تری داشته باشند و با سهولت بیشتری به  ارائه خدمات برای مسافران بپردازند.

تدین مطرح کرد: در ایستگاه راه آهن تهران مطالعاتی را انجام دادیم به شیوه ای که تلفن هوشمند افراد را رهگیری کردیم و حجم رفت و آمد مسافران را به دست آوردیم و در یافتیم که در چه ساعتی مسافران بیشترین تردد را  دارند و چه فضایی برای آنها مورد نیاز است، همینطور با شبیه سازی هایی که انجام دادیم برآورد کردیم که چه تعداد تونل با چه میزان مساحت می تواند پاسخگوی این حجم از این جمعیت باشد.


بیشتر بخوانید:توسعه حمل و نقل ریلی نیازمند حمایت‌ کارفرمایان


وقتی مسئولان شرکت خارجی را به داخلی ترجیح می دهند

او بیان کرد:  ما این پروژه را 5 بار  خدمت مدیران ارشد راه آهن ارائه کردیم و قرار شد که به ما درباره اجرای آن خبر بدهند  تا بتوانیم با همکاری یکدیگر به حل این معضلات بپردازیم اما متاسفانه تاکنون خبری از آنها  نشده است.

این کارشناس ارشد حمل و نقل ریلی گفت: در همه دنیا با انجام تحقیقاتی  در خروجی اضطراری ایستگاه‌های مترو برآورد می کنند که اگر اتفاق ناگهانی رخ دهد  چگونه می توانند جمعیت را خارج کنند.

او بیان کرد : متاسفانه  باید از این طرح حمایت جدی شود تا به مرحله عملیاتی برسد، اخیرا متوجه شدیم که  در همین مورد با یک شرکت فرانسوی قرار دادی منعقد کرده اند اما نکته جالب این است که همین شرکت فرانسوی  برای تامین نیروی انسانی خود به سراغ ما آمد تا با ما همکاری داشته باشد اما قبول نکردیم چرا که ما همین طرح را با هزینه بسیار کمتر در کشور خودمان می توانیم  انجام دهیم اما متاسفانه مدیران ما بی تدبیری می کنند.

تدین  افزود : این پروژه تحقیقاتی ما به صورت یک مقاله آی اس آی منتشر شده و حتی پیشنهاد برای پذیرش در مقطع دکتری در خارج از کشور داشتیم چرا که در داخل این رشته مقطع دکتری ندارد اما رویکرد ما این است که مشکلی از مشکلات کشور را کم کنیمپ، در کشور ما نیروی انسانی هست که مسائل روز دنیا را دنبال می کند اما  تمام ترس ما این است که  نتایج تمام تحقیقاتمان در نهایت به کاغذ هایی خاک خورده تبدیل شود و تنها  خواسته ما جوانان این سرزمین این است که قدر زحمات ما را بیشتر بدانند .

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ریلی ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امییییییر
۱۶:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
زمانی که همه به فکر جیب خودشون باشند اینجوری میشه که قرارداد با یه شرکت خارجی قطعا میتونن پول بیشتری به جیب بزنن و در آخر که کسی ازشون پرسی که اینهمه بودجه کجا رفت (که البته عمرا)،بگن با فلان شرکت خارجی که یه تریلی اسمشو نمیتونه بکشه قرارداد بستیم !
ايرانى اصيل
۰۹:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
آفرين! حق داره اين جوان متفكر. بنده خودم دبير هستم به عين تبلور افكار بسيار سازنده را در دانش آموزان شاهدم و آنان را هدايت ميكنيم تا جاييكه كه به ما ارتباط پيداميكند( در حوزه اختيار ماست) پيگير هستيم ولى خدا نكند به مسؤلين بالاتر برسد بقدرى به تاخير انداخته و سنگ پيش پاى دانش آموزان مياندازند كه ما به جاى آنها شرمنده دانش آموزان ميشويم! بابا تو را به جان بچه هاتان و عزيزانتان جوانان كوشاى ايران سرزمين را دريابيد!