سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری

نشست هم‌اندیشی دبیران هیات‌های جذب دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌ اندیشی دبیران هیات‌های جذب دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور که در سالن همایش‌های بین المللی بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه برخی از اعضا در مرحله بازنشستگی قرار دارند و باید برای جذب جوانان اعلام نیاز شود،گفت: اعضای هیات علمی عامل توسعه علمی کشور هستند و باید فرصت حضور جوانان در دانشگاه‌ها بیشتر فراهم شود.
 
او با بیان اینکه اعلام نیاز‌ها و جذب اعضای هیات علمی باید واقعی و بر مبنای نیاز باشد، ادامه داد: موارد بسیاری از اعلام نیاز‌ها یا عدم نیاز‌ها پشتوانه واقعی ندارند.
 
رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه جذب هیات علمی بیشتر در اختیار خود دانشگاه‌ها است و دخالت هیات مرکزی در حد رعایت وحدت رویه است.
 
حجت الاسلام رضوان طلب افزود: اکنون فرصت اعلام نیاز مربوط به فراخوان بهمن ۹۸ است و دانشگاه‌ها نیاز خود را اعلام کرده‌اند که در مرحله بررسی قرار دارد.
 
او تصریح کرد: یکی از معضلات سامانه جذب اعضای هیات علمی دوره طولانی رسیدگی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
 
رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین توقف پرونده‌ها در مرکز جذب هیات علمی این وزارتخانه حدود یک ماه است که زمان قانونی آن ۴۵ روز می‌باشد و این مدت برای دانشگاه‌ها سه ماه در نظر گرفته شده و پرونده‌ها اغلب بیش از این مدت در دانشگاه‌ها معطل می‌ماند.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.