سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ سبز فدراسیون به شطرنج بازان مستعفی

فدراسیون شطرنج نام خادم الشریعه و فیروزجا را در لیست شرکت کنندگان در جام ستارگان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون شطرنج در چند ماه اخیر با حواشی و اتفاقاتی همچون تغییر پرچم علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج و خداحافظی اینستاگرامی سارا خادم الشریعه مواجه شده بود.

این فدراسیون بعد از این حاشیه‌ها فهرست اسامی شرکت کنندگان در جام ستارگان را در حالی منتشر کرد که نام هر ۲ شطرنج بازی که به نوعی از تیم ملی کناره گیری کرده بودند در این فهرست قرار دارد.

فدراسیون شطرنج معتقد است که این ۲ بازیکن اقدام خارج از عرفی مانند اندک ورزشکاران رشته‌های دیگر انجام نداده اند که بخواهیم راه بازگشت آن‌ها به تیم ملی را ببندیم.

فدراسیون شطرنج بر این باور است سارا خادم الشریعه، به طور رسمی از تیم ملی خداحافظی نکرده و فقط پستی در اینستاگرام خود منتشر کرده است. این اقدام از نظر فدراسیون پذیرفته نیست و خادم الشریعه همچنان عضو تیم ملی شطرنج است.

فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که علیرضا فیروزجا رسما تغییر تابعیت نداده و فقط با پرچم فیده در مسابقات حاضر می‌شود و احتمال بازگشت او به کشور وجود دارد.

یکی از مسئولان فدراسیون شطرنج گفت: هدف فدراسیون شطرنج، حمایت از شطرنج بازان است و مانعی برای بازگشت و حضور این ۲ شطرنج باز که البته از نظر ما هنوز عضو تیم ملی هستند، وجود ندارد. در خیلی از رشته‌های ورزشی دیگر، بازیکنانی بودند که به هر دلیلی از تیم ملی خداحافظی کناره گیری کرده بودند و مجددا به تیم ملی بازگشتند.

باید دید آیا همان طور که ریاست فدراسیون شطرنج معتقد است تصمیم این ۲ ملی پوش احساسی بوده، این شطرنج بازان عملکرد احساسی داشته اند یا واقعا مطالبات و انتظارات به حقی از فدراسیون دارند.

امید است چراغ سبز فدراسیون شطرنج به این ۲ بازیکن، شروعی برای رسیدگی به مطالبات و انتظارات به حق شطرنج بازان کشور باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.