سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲۷۷ پروژه در حوزه کشاورزی در ایام دهه فجر

قوسی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از بهره برداری ۲۷۷ پروژه در دهه فجرخبر داد.

قوسی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  در نشست خبری چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در این ایام ۲۷۷ پروژه به ارزش ۴۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری شده و یا به بهره برداری خواهند رسید.

او با اشاره به اینکه  از مزایای این پروژه‌ها ۶۹ هزار نفر در قالب ۱۷ هزار خانوار بهره‌مند خواهند شد افزود: بخش اعظم پروژه‌ها مربوط به باغبانی است که ۹۰ پروژه اولویت اول و ۸۹ پروژه در اولویت دوم قرار دارند.

قوسی تصریح کرد: بیشترین تعداد افتتاحیه پروژه‌ها در ایام دهه فجرمربوط به سرایان با ۵۷ پروژه، قائن ۳۴ پروژه و طبس ۲۹ پروژه خواهد بود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: از ابتدای تشکیل استان در حوزه سیستم نوین آبیاری؛ ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح استان اجرا و تجهیز شده اند که ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال داشته است.

او افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه واحد‌های مرغداری فاقد کارشناس فنی می‌توانند برای تمدید یا اخذ مجوز اقدام کرده واز این امتیاز بهره‌مند شوند.

قوسی تشریح کرد: در خصوص نهضت گلخانه‌ای ۵۴۳ هکتار زمین شناسایی و مکان یابی شده و بحث تخصیص آب و استعلامات مورد نیاز صورت گرفته است. از این میزان حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی جانمایی و به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای آماده سازی زیرساخت‌ها واگذار شده است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.