سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ویروس کرونا بر تجارت ایران و چین تاثیر بلند مدتی ندارد

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: شاید شیوع ویروس کرونا بر تجارت ایران و چین تاثیر گذار باشد، اما این روند موقتی و گذراست.

مجیدرضا حریری نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   درباره تاثیر حساسیت شیوع ویروس کرونا بر روابط تجاری ایران و چین اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا می‌تواند تاثیری بر روابط تجاری ایران و این کشور داشته باشد، اما قابل این موضوع آنقدر ها هم مهم به نظر نمی رسد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: هر ساله با توجه به تعطیلات چین؛ قیمت نفت اُفت پیدا می‌کندف متاسفانه این ویروس همزمان با تعطیلات سال جدید چین شیوع پیدا کرده و مسافرت های این کشور نیز در این ایام افزایش یافته است. هر چند میزان تاثیر این ویروس را نمی توان تحلیل کرد.


بیشتر بخوانید: اقتصاد ایران صد درصد تحریم پذیر نیست/روند مبادلات با چین هیچ وقت نزولی نبوده است 


به گفته تحریری؛ به نظر می‌رسد که تاثیر شیوع و ترس کشورها از انتقال ویروس کرونا به کشورشان، بر بازارها تا یک یا دو هفته دیگر مشخص شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در ادامه بیان کرد: امیدواریم که این ویروس به ایران منتقل نشود و در صورت اتفاق افتادن این موضوع؛ هر چه سریع تر درمان آن آغاز شود.

حریری در ادامه گفت: اکنون به دلیل تعطیلات چین، تقاضا برای سفر به این کشور کم شده و معمولا ایرانی‌های ساکن چین در این ایام به ایران سفر می‌کنند.

گفتنی است، مبادلات ایران با چین به شکل مشخص کالا‌های مصرفی نیست و از ایران مواد اولیه و مواد معدنی خام و پتروشیمی به این کشور صادر می‌شود و شاید در کوتاه مدت تقاضای پتروشیمی و مواد اولیه از سوی چین کم شود، اما بر روابط بلندمدت تاثیری نخواهد داشت.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، رفت‌وآمد به ۱۵ شهر و روستا در دست‌کم دو استان مرکزی این کشور را تعلیق کرده است. به این ترتیب ۳۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور عملاً در «قرنطینه» قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
با تشکر از همه خبرنگاران جوان.