سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدال براکون‌ها با آفات اراضی کشاورزی خوزستان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از ۶۲ میلیون زنبور براکون برای مبارزه با آفات در اراضی کشاورزی استان رهاسازی شده اند.

محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان درخصوص مبارزه بیولوژیک با آفات در مزارع با محصولات مختلف در سطح استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مبارزه با این آفات نقش مهمی در افزایش کیفیت محصولات و همچنین میزان برداشت آن‌ها دارد.

او افزود: در صورتیکه مبارزه مناسب با آفات انجام نشود، علاوه بر کاهش برداشت، کیفیت آن نیز افت می‌کند و بر درآمد کشاورزان و همچنین عرضه محصولات به بازار تاثیر منفی می‌گذارد.

قاسمی تصریح کرد: به منظور کاهش مصرف سموم شیمیایی، ۶۲ میلیون و ۸۰۲ هزار زنبور براکون در ۴۳ هزار و ۵۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان شامل؛ ۷ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۰۰ برکون در اراضی ذرت، ۳۲ هزار و ۴۰۰ عدد در اراضی حبوبات، ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار عدد در اراضی گوجه فرنگی، ۲۴ هزار در اراضی کنجد، ۱۸ هزار عدد در اراضی یونجه و ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد نیز در اراضی نیشکر رهاسازی شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: این تعداد براکون، ۶ هزار و ۳۷ هکتار اراضی ذرت، ۲۷ هکتار اراضی حبوبات، ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی گوجه فرنگی، ۲۰ هکتار اراضی کنجد، ۱۵ هکتار اراضی یونجه و ۳۵ هزار هکتار اراضی نیشکر را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.