سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب ۴ هزار کیلومتر محور‌های جنوب کرمان در سیل

معاون وزیر راه گفت: سیلاب‌های اخیر بیش از ۴ هزار کیلومتر در محور‌های جنوب کرمان را تخریب و به ابنیه موجود در این محور‌ها خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه در سفر به جنوب استان کرمان گفت: در جنوب استان کرمان حوزه راه‌های روستایی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و دشت راه‌های روستایی زیادی طعمه سیل شده‌اند و به آن‌ها آسیب رسیده است.

او افزود: طی بازدیدی که از راه‌های جنوب استان کرمان انجام شد بیشترین خسارت به راه اصلی رودبارجنوب به ایرانشهردر استان سیستان وبلوچستان وارد شده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه سیلاب در جنوب کرمان سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شده است، اظهارداشت: با استفاده از ماشین آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل‌ها بازگشایی و تردد در آن‌ها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

او عنوان کرد: در جنوب استان کرمان حوزه راه‌های روستایی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و دشت راه‌های روستایی زیادی طعمه سیل شده‌اند و به آن‌ها آسیب رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات و ماشین‌آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازسازی و ترمیم محور‌های خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه راه‌های جنوب استان کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد تخریب شده است گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری ادارات کل راهداری ۳ استان راه‌های باقی مانده و مسدود در حوزه بشاگرد که تعدادی از آن‌ها همچنان پس از سیل مسدود هستند را بازگشایی کنیم.

طبق برآورد‌ها، سیلاب‌های اخیر هزار میلیارد تومان خسارت در ۳ استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به راه‌ها و محور‌های ارتباطی وارد کرده است و اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محور‌های خسارت دیده از سیل در سه استان خسارت‌دیده در سیلاب‌ها قرار است در اختیار مسئولین استان‌های سیل زده قرار گیرد.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: اخباراقتصادی ، سیلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.