سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت نظام مراقبت بیماریها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا

طباطبایی، گفت: تقویت نظام مراقبت سندرمیک بیماریها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفته است و همکاران ما بررسی های لازم را انجام می دهند.

سید مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از تقویت مراقبت ها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به مشاهده موردی از ابتلاء به این ویروس در کشور پاکستان، تقویت نظام مراقبت سندرمیک بیماریها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفته است و همکاران ما بررسی های لازم را انجام می دهند.

طباطبایی افزود: ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، در شهر ووهان ، استان هوبای کشور چین گزارش شد و اکنون چهار قاره جهان درگیر این ویروس هستند.

او با اشاره به این موضوع که کرونا ویروس یک بیماری تنفسی است که هم مخزن انسانی و هم مخزن حیوانی دارد،گفت: این یک ویروس جدید است که می تواند مشکلات شدید تنفسی را ایجاد کند و می تواند طیف گسترده ای از علائم را برای فرد مبتلا ایجاد نماید که این مشکلات از آلودگی بدون علامت تا موارد شدید و منجر به مرگ را شامل می شود.

او  اجرای نظام مراقبت سندرمیک بیماریها را یک نوع رصد کردن بیماریهای نوپدید عنوان کرد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برنامه ریزی بر اساس قوانین بهداشتی بین الملی و قوانین و دستور العمل های وزارت بهداشت در حال انجام است و هشدار های لازم به کارکنان نظام سلامت داده شده است .

 طباطبایی از تقویت مراقبت ها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به مشاهده موردی از ابتلاء به این ویروس در کشور پاکستان، تقویت نظام مراقبت سندرمیک بیماریها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفته است و همکاران ما بررسی های لازم را انجام می دهند.

او گفت: درمبادی ورودی قانونی مرزی، تمامی افراد مورد ارزیابی قرار می گیرند و تب سنجی می شوند و افردی که دچار تب و علائم تنفسی باشند امکان نمونه برداری برای آنان وجود دارد. به گفته دکتر طباطبائی مشخصات بیمار در این مراکز ثبت شده و پس از آموزش های لازم به بیمار ارائه می شود و وضعیت بیمار رصد و پیگیری می گردد.

او با توصیه به هم استانیهای که قصد سفر به کشور چین و کشور های دیگر را دارند گفت: با توجه به اینکه برخی بخاطر فعالیت های تجاری به کشور چین سفر می کنند حتما اطلاعات لازم در خصوص شهر مقصد خود را کسب کنند و اگر مسافرت میخواهند بروند و دچادر بیماریهای تنفسی شدند حتما به بیمارستان و یا مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

دکتر طباطبایی، مراجعه به موقع را یکی از اقدمات کمک کننده در جهت پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر داروی اختصاصی برای این ویروس وجود ندارد اما درمانی که صورت می گیرد درمان علامتی است و درمان علامتی می تواند در برخی افراد کمک کننده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت بهداشت دست را یکی راه های پیشگیری این بیماری عنوان کرد و گفت: افرادی که دچار علائم تنفسی هستند مرتب شستشوی دست داشته باشند و این افراد هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانند و دستمالی که استفاده می کنند داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و داخل سطل زباله قرار دهند و این افراد از تماس با سایر افراد و از حضور در جمع عمومی خوداری کنند .

طباطبایی افزود: خوشبختانه هیچ مورد مشکوک و مثبت شده از کرونا ویروس در کشور نداشته ایم و وضعیت ویروس در حال رصد می باشد و خوشبختانه امکانات تشخیصی لازم در کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.