سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در زاهدان برگزار شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک به منظور بهره‌گیری از نقش بانوان در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای با همکاری پلیس راه شمال استان در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، تیمور باقری هدف از اجرای این طرح را جلب مشارکت اجتماعی بانوان در قالب فرهنگ یاران ترافیک به منظور افزایش انضباط رانندگی و ایمنی عبور و مرور در محور‌های مواصلاتی درون شهری و برون شهری عنوان کرد و افزود: در این دوره ۲۰ نفر از بانوان شاغل در این اداره کل آموزش‌های لازم را در زمینه ترافیک و ایمنی تردد فرا گرفتند.

او افزود: با اجرای این طرح از این پس بانوان عضو به عنوان همکار پلیس در خصوص برخورد با تخلفات و کاهش حوادث، پلیس را یاری خواهند کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند ارتقای فرهنگ ترافیک در میان شهروندان بخصوص بانوان سبب افزایش انضباط ترافیکی و گسترش فرهنگ صحیح رانندگی در استان می‌شود.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این دوره آموزشی گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی، از حضور موثر زنان به ویژه شاغلین در ادارات برای ترویج صحیح عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی استفاده خواهد شد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از تصادفات رانندگی از نظر روحی برای زنان بسیار سخت‌تر از مردان است، افزود: در حال حاضر تعدادی زیادی از بانوان با داشتن گواهینامه رانندگی در جاده‌ها حضور دارند و در صورت آموزش و توانمندسازی درست می‌توانند به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم و موثر در اصلاح فرهنگ ترافیک عمل کنند.

او با بیان اینکه اگر جان یک نفر را نجات دهیم به مانند این است که جان جامعه‌ای را نجات داده ایم، افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار بانوان در فرهنگ سازی ترافیک باید از این ظرفیت برای جلوگیری از حوادث رانندگی در استان بهره گرفت.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.