سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود مراکز خدماتی حاشیه راه‌ها یکی از معضلات محور‌های گیلان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: وجود مراکز خدماتی متعدد در حاشیه راه‌ها، یکی از معضلات محور‌های مواصلاتی استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: یکی از معضلات محور‌های استان، وجود مراکز خدماتی متعدد در حاشیه راه‌ها است و این چالش بزرگ به‌ویژه در محور مواصلاتی رشت - فومن ابعاد پیچیده‌تری به خود گرفته است و باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

او، با اشاره به اینکه اغلب مراکز خدماتی متعدد در حاشیه راه‌های استان از سوی خودرو‌های تعمیراتی اشغال شده است، افزود: در حال حاضر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رفع این مشکل به تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های قضایی استان نیازمند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: کمبود اعتبارات مالی، ماشین‌آلات و نیروی انسانی برای انجام امور راهداری از جمله مشکلات عدیده‌ای است که راهداری و حمل نقل جاده‌ای گیلان برای نگهداری راه‌ها و اساساً تأمین ایمنی حمل و نقل با آن روبه‌رو است.

نازک کار، با بیان اینکه انجام مطلوب و بهینه عملیات راهداری نیاز به امکانات و تجهیزات به روز و آماده به کار دارد، افزود: به‌دلیل فرسودگی و عمر بالای تجهیزات و امکانات راهداری استان گیلان امکان خرابی و از کار افتادگی آن‌ها در حین اجرای عملیات راهداری دور از انتظار نیست.

او، ساخت و ساز‌های بی‌رویه در حاشیه راه‌ها و نصب تابلو‌های تبلیغاتی که به طور مستمر جمع‌آوری می‌شوند را از دیگر چالش‌های فراروی مجموعه راهداری استان گیلان اعلام کرد و گفت: بحث حاشیه‌نشینی در محور‌های مواصلاتی و نزدیک بودن فاصله شهرها، مشکلات زیادی را در گیلان ایجاد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش ترافیکی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان و کاهش بروز حوادث و سوانح ترافیکی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نازک کار، نصب تابلو، آشکارسازی محدوده مدارس و نصب چراغ‌های راهنمایی را از دیگر اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی فیزیکی راه‌ها خواند و گفت: در مدت اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها انواع اقلام کمک آموزشی با محوریت مسائل ترافیکی بین دانش‌آموزان توزیع شد.

او، با بیان اینکه در مدت دو دهه از ارائه آموزش‌های طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز گیلانی از آن بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر ارائه آموزش، همزمان نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی در مدارس تحت پوشش این طرح انجام شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.