سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۲۵ هزار تنی حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل

استاندار اردبیل از افزایش ۱۲۵ هزار تنی حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از اداره کل گمرکات استان گفت: حجم صادرات و واردات گمرک استان اردبیل در ۱۰ ماهه امسال به ۱۲۵ هزار تن افزایش یافته است.

او افزود: با اجرای طرح‌های بارانداز ریلی و ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در شمال استان در یک برنامه ریزی سه ساله، حجم صادرات و واردات گمرک استان به بیش از ۱/۵ میلیون تن افزایش و رتبه گمرک استان نیز به ۱۰ کمرگ برتر کشور ارتقاء یابد که در صورت تحقق آن موفقیت بزرگی برای استان خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در یک سال اخیر شاهد تحول و توسعه در گمرک بیله سوار بعنوان مهمترین مبادی صادرات محصولات تولیدی استان و واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی هستیم.

بهنام جو ادامه داد: شبانه روزی شدن فعالیت گمرک بیله سوار و تسهیل تردد مسافر و ترانزیت کالا، ارتقای سازمانی گمرک بیله سوار به اداره کل و افزایش ۳۴ درصدی صادرات باعث ارتقای جایگاه گمرکات استان در سطح کشور در ده ماهه امسال از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۸ شده است.

او بر اهتمام جدی در تسهیل و تسریع ترخیص کالا در گمرک استان تاکید کرد و گفت: ترخیص سریع و بموقع کالا باعث می‌شود چرخه تولید تداوم یابد و کالای جدید تولید و جایگزین کالا‌های صادر شده شود که اشتغال و رونق تولید را به دنبال دارد و در راستای جلب و جذب و تکریم سرمایه گذاران است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.