سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور در جذب سرمایه گذار خارجی

استاندار آذربایجان‌شرقی از جذب ۲۴۷ میلیارد تومان سرمایه خارجی امسال در استان خبر داد و گفت: رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رتبه ششم میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در کشور رضایت بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از جذب ۲۴۷ میلیارد تومان سرمایه خارجی امسال در استان خبر داد و گفت: رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رتبه ششم میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در کشور رضایت بخش است.

پورمحمدی گفت: اعضای شورای برنامه‌ریزی استان برای ایجاد مشوق‌های منطقه‌ای جذب سرمایه‌گذاری پیشنهادات لازم را ارائه دهند.

او گفت: رتبه‌بندی و امتیاز دهی فضای کسب و کار محل بحث است با این حال پروسه و فرآیند اعطای مجوز‌ها و استعلامات چندان رضایت بخش نیست.

پورمحمدی بر لزوم اصلاح فرآیند‌های کسب و کار تاکید و  افزود: لازم است در این ارتباط کار گروهی تشکیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌هایی که در موعد مقرر جواب استعلامات را نداده‎اند معرفی و ضعف عملکردی و کارشناسی دستگاه‌ها برطرف شود.

او گفت: موارد و پیشنهاداتی که در ارتباط با وضعیت بودجه استان در لایحه سال ۹۹ به ذهن دوستان می‌رسد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعکس شود تا ما از طریق مجمع نمایندگان پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه بحث تهاتر را باید جدی گرفت، افزود: از اعزام هیئت‌های تجاری استان در قالب نمایشگاه‌های مشترک و کار‌های مشخص تعریف شده استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به جذب ۲۴۷ میلیارد تومان سرمایه خارجی امسال در استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری و حجم سرمایه‌گذاری خارجی تقریبا دو برابر شده و در این عرصه با وجود تنگنا‌های موجود دارای رتبه دوم کشوری هستیم که بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده مدیران از کارتابل نظارتی و رصد مستمر امور مربوطه تاکید کرد و گفت: جواب استعالامات باید به موقع داده شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.