سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس فارس:

حدود ۱۲ درصد تماس‌های ۱۱۵ مزاحمت تلفنی است

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از حدود ۴۲۹ هزار تماس برقرار شده با مرکز ۱۱۵ حدود ۵۱ هزار تماس، مزاحم تلفنی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان در جلسه همفکری برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات اورژانس فارس که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: طی ۹ ماه منتهی به ابتدای دی‌ماه امسال، بالغ بر ۴۲۹ هزار و ۴۷۴ تماس با مرکز پیام اورژانس شیراز ثبت شده که از این تعداد، ۵۱ هزار و ۴۲۰ تماس مربوط به مزاحمت های تلفنی بوده است.

او با اشاره به وجود ۱۴۱ پایگاه اورژانس در استان فارس، گفت: خدمات اولیه درمانی به صورت شبانه روزی توسط ماموران اورژانس به هم استانی ها ارایه می شود.

مرادیان بیان کرد: اورژانس فارس سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه واحد عملیاتی اورژانس هوایی در شیراز، آباده و داراب در اختیار دارد.

او با بیان اینکه ۲۹ پایگاه اورژانس شهری در شیراز فعال است، گفت: ۱۰ مرکز پیام اورژانس در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فارس وجود دارد و یک مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ در شیراز به عنوان واحد اطلاع رسانی، فراخوان اورژانس ۱۱۵ و هماهنگ کننده پایگاه های اورژانس موظفند پس از تماس افراد نیازمند، اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واحد بهبود کیفیت اورژانس را یکی از واحدهای کلیدی این مدیریت معرفی و اضافه کرد: از دیگر خدمات اورژانس، بررسی راهکارها و استراتژی های مدیریت بحران است.

معرفی سطوح مدیریت و مهارت های موردنیاز، چارت سازمان اورژانس فارس، واحدهای ستادی و عملیاتی، ترکیب کارکنان اورژانس، مدیریت شبکه ها، راه اندازی سامانه جدید اورژانس کشور(آسایار)، جابجایی دیسپچ اورژانس، بیان چالش های مربوط به خدمات رسانی و سنجش میزان رضایتمندی از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، دیگر محور صحبت های دکتر مرادیان در این نشست بود.

او همچنین به معرفی ابتکارات و دستاوردهای اورژانس فارس در سطح ملی، ارزیابی عملکرد، برنامه های آموزشی و پژوهشی با استفاده از تکنیک های جدید، بیان مسایل حقوقی، پشتیبانی، مدیریت هزینه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه ملی پاسخ نظارت سلامت به بلایا و فوریت ها، اعتبارات، توسعه پایگاه ها، موانع بهبود کیفیت در ارایه خدمات فوریت های پزشکی، همچنین فعالیت های دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوادث و بلایا((EOC پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اقدامات و دستاوردهای اورژانس فارس را از افتخارات این دانشگاه اعلام و اضافه کرد: کارکنان اورژانس در سنگر اول درمان بیماران هستند و ارایه خدمات و سختی کار آنان، بر فردی پوشیده نیست.

مهرزاد لطفی افزود: شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک برند در سطح منطقه شناخته شده است و با توجه به فعالیت های علمی و آموزشی اورژانس دانشگاه، لازم است اقدامات این مجموعه نیز به عنوان یک برند باشد.

او بر لزوم تلاش برای ارتقای خدمات به مصدومان و بیماران تاکید و خاطرنشان کرد: باید در حد توان و با همفکری علمی، چالش های موجود در اورژانس رفع شود تا زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران و مصدومان به کمترین زمان ممکن کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از موانع مهم بر سر راه کاهش زمان رسیدن آمبولانس بر بالین مصدومان را، ترافیک اعلام و اضافه کرد: برای رسیدن به شهری با کمترین ترافیک، لازم است تمام سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی دست به دست هم دهند و با همدلی، همیاری و همفکری علمی، این معضل بزرگ در کشور به ویژه در کلان شهر شیراز را رفع کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.