سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تجمع ضد آمریکایی در عراق، ملت های منطقه را هوشیار کرد

کارشناس مسائل منطقه گفت: برگزاری تجمع ضد آمریکایی در عراق، باعث هوشیاری ملت های منطقه و افزایش انسجام بین آنها شد.

محمد بهاری کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی، اظهار کرد:  اجتماع مردم این کشور  حرکت جدیدی بود که باعث دمیده شدن روح وحدت بر کالبد جامعه عراق شد.

او در ادامه گفت: برخی قدرت های بزرگ منطقه نظیر عربستان سعودی بر مسائل قومیتی بین   شیعه و سنی یا کرد و غیرکرد در عراق مانور می دهند و دست به تفرقه افکنی می زنند، پشت این توطئه ها آمریکا قرار دارد.

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: اراده ملت عراق امروز بیش از گذشته بوده و جامعه آنها به سمت گسترش وحدت پیش می رود؛ چرا که قطعا تشکیل گردهمایی بزرگی مانند آنچه در میدان التحریر عراق شاهد آن بودیم به وجود قدرت بزرگی نیاز داشت و می توان گفت که چنین رویدادی در عراق به نوعی بی سابقه بوده است.

بهاری بابیان اینکه  ایران قدرتی استثنایی در منطقه و جهان محسوب می شود،گفت: امروز عراق هم در حال پیدا کردن جایگاه خود و بازیابی حرمت های اجتماعی و ملی است.در همین راستا شاهد اتفاقات مثبتی مانند تجمع روز گذشته مردم این کشور در مخالفت با ادامه حضور نیروهای نظامی در بغداد بودیم.

او تصریح کرد: شاید برخی مردم در عراق یا منطقه به دلیل نزدیک بودن عقایدشان به غرب ، تحت تاثیر آمریکا باشند اما به عقیده من راهپیمایی میلیونی مردم در میدان التحریر بغداد تلنگری برای آنها باشد تا به خودشان بیایند.

کارشناس مسائل منطقه در پایان یادآور شد: تجمع ضد آمریکایی مردم عراق، به ملت ها و قومیت ها هوشیاری نسبی بخشید، همچنین میان آنها اتحاد و انسجام مناسبی ایجاد کرد و به همین دلیل میدوارهستم که ادامه این روند باعث افزایش همدلی و وحدت میان شیعه وسنی در عراق شود، چراکه چنین روندی عراق را شکست ناپذیر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: تظاهرات مردم عراق علیه حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان + فیلم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.