سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان قزوین:

رونق تولید در گرو مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق است

دادستان قزوین گفت: تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال در گرو مبارزه عملی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در گردهمایی اعضاء اتحادیه سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی قزوین گفت: عزت و سربلندی هر کشور در تولید داخلی‌اش متجلی می‌شود و در حال حاضر یکی از موانع تحقق رونق تولید، پدیده شوم قاچاق است و تحقق شعار سال و اجرایی شدن آن در گرو مبارزه عملی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز است.

قاسمی افزود: قاچاق، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد و به تولید ملی ضربه می‌زند و همین موضوع موجب افزایش بیکاری و بحران‌های اجتماعی می‌شود که تبعات سنگین و گا‌ها جبران ناپذیری را برای اجتماع به همراه خواهد داشت.

او با بیان اینکه بهترین راهکار و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ملی است، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) قاچاق کالا، خنجر از پشت است و به همین خاطر باید شرایطی فراهم شود که مردم با افتخار به خرید کالای ساخت داخلی مبادرت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای دستیابی به این هدف باید تولیدکنندگان در زمینه ارتقای کیفیت کالا‌های تولیدی تلاش مضاعفی کنند تا نیاز جامعه به استفاده از کالای خارجی و قاچاق برطرف شود و در این صورت شاهد رونق کسب و کار خواهیم بود.

قاسمی در ادامه افزود:مخالف واردات کالای مورد نیاز جامعه نیستیم، اما در شرایط فعلی کشور، ضروری است از کالا‌های مشابه تولید داخل در زمینه رونق تولید و حمایت از کالای ملی استفاده شود.

او گفت: اصناف هم که در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند، نباید از نقش خود برای فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف غافل شوند و همه تلاش خود را به کار گیرند تا جامعه به سمت استفاده از کالای داخلی سوق داده شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: دستگاه قضایی با تمام توان در بحث مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز جدیت دارد و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با این پدیده استفاده می‌کند و با متخلفان و قاچاقچیان بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

قاسمی افزود: انتظار از تولیدکنندگان، اصناف و آحاد جامعه این است که با شناخت و درک صحیح از شرایط کشور، در راستای مبارزه و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و همچنین حمایت از کالای داخلی و رونق تولید در جهت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.