سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رأی مجلس؛

نامزد‌ها و احزاب حق دریافت کمک مالی و غیرمالی از اشخاص دارای تابعیت غیرایرانی را ندارند

نامزد‌ها و احزاب حق ندارند کمک مالی و غیرمالی از اشخاص دارای تابعیت غیرایرانی و افرادی که به جرائم اقتصادی محکوم هستند، دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۳: امکانات و منابع قانونی تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نامزد‌های انتخابات اعم از نقدی و غیرنقدی و مستقیم و غیرمستقیم منحصرا شامل موارد زیر است:

۱-اموال و دارایی شخصی نامزد.

۲-کمک‌های احزاب و گروه‌های سیاسی.

۳-کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی.

۴-منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط استفاده از آن برای انجام فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی مجاز است، از قبیل سالن‌های اجتماعات، جایگاه‌های نصب تبلیغات، امکانات و رسانه‌های صوتی و تصویری در فضای مجازی.

تبصره یک- اشخاص حقوقی به جز احزاب و گروه‌های سیاسی از هرگونه کمک به فعالیت‌های انتخاباتی تحت هر عنوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع می‌باشند اعم از اینکه به صورت کمک نقدی یا غیرنقدی باشد و یا اینکه اموال، خدمات یا دیگر امتیازات مستقیم یا غیرمستقیم را به قیمتی کمتر از آنچه که قیمت متعارف آن‌ها است، برای نامزد‌ها و یا در جهت فهالیت‌های انتخاباتی و تبلیغات فراهم نماید.
تبصره دو-نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی حق ندارند هیچ گونه کمک مالی و غیرمالی اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی می‌باشند و یا اشخاصی که به یکی از جرایم اقتصادی محکوم می‌باشند اعم از مستقیم و یا غیرمستقیم دریافت دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.