سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد زمینه برای مشارکت مردم در امر سلامت

فرماندار شهرستان مهاباد گفت: ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم در امر سلامت بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شجاعی فرماندار شهرستان مهاباد گفت: سلامت جایگاه رفیعی در جوامع امروزی دارد و مشارکت مردم در امر سلامت بسیار مهم و اساسی است هر زمان که مردم در این زمینه پای کار باشند توفیقات جامعه بیشتر می‌شود.

او افزود: در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید این موضوع را اجتماع محور کرده، وقتی مردم و گروه‌های مرجع و روشنفکران و نهاد‌های مردمی در این مسئله وارد شوند می‌توانند در این زمینه نقش فعال ایفا کنند، او استفاده از ظرفیت نهاد‌های مدنی و ائمه جماعت را درگسترش ترویج فرهنگ سلامت در جامعه مهم برشمرد. پس باید بستر مناسب را برای مشارکت مردم در امر سلامت فراهم کنیم.

ایرج شجاعی اظهار داشت: امنیت و سلامت در جوامع امروزی دو مسئله مهم است. امروزه جوامعی می‌توانند پیشرفت نمایند که جامعه سالمی داشته باشند و نیازمند جامعه سالم، افزایش آگاهی و سواد سلامت مردم می‌باشد یعنی اگر اطلاعات مردم در زمینه فرهنگ پیشگیری افزایش یابد آمار مبتلایان به بیماری‌های غیر واگیر دار همچون قلب و عروقی، تصادفات و سرطان‌ها کاهش می‌یابد.

فرماندار مهاباد ضمن تشکر از تلاش‌های رئیس دانشگاه و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی برای احداث بیمارستان ۳۵۰ گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مجوز احداث این بیمارستان از وزارت بهداشت اخذ شد و هم اکنون این بیمارستان به پیمانکار واگذار شده است که از رشد فیزیکی مطلوبی در فاز اول برخوردار است. بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی که مجوز احداث آن از وزارت رفاه اخذ شده به پیمانکار واگذار شده است. خوشبختانه جانمایی مکانی این دو بیمارستان در دو نقطه شمالی و شرقی شهر از لحاظ مدیریت بحران بسیار مناسب می‌باشد.

او اضافه کرد: شهرستان مهاباد با توجه با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دارای ظرفیت بسیار مناسب برای توریسم درمانی می‌باشد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی از این شهرستان بازدید می‌کنند.

شجاعی تصریح کرد: در شهرستان مهاباد با توجه به موقعیت جغرافیای جهت تامین کیفی و کمی آب اقداماتی همچون راه اندازی تصفیخانه آب برای بالا بردن کیفیت آب شهری و در روستا‌های بالا دستی با کمی آب و در روستا‌های پایین دست به دلیل مجاورت با دریاچه ارومیه از لحاظ کیفی با مشکل مواجه هستیم که با اجرای برنامه لوله کشی برای ۱۴۰ روستا در آینده مشکلات کمی و کیفی برای روستائیان عزیز مرتفع می‌شود و برگزاری اولین برنامه ایمنی آب بعد از مرکز استان در مهاباد اقدام مناسبی را برای یکی از حیاتی‌ترین موضوعات بنیادی سلامت در شهرستان انجام داده است.

او افزود: دانشکده پرستاری مهاباد که دارای رشد فیزیکی بیش از ۹۵ درصد می‌باشد با پیگیری‌های رئیس دانشگاه و نماینده محبوب با ایجاد انشعابات حامل‌های انرژی برای فضای فیزیکی قدم‌های اولیه را برای راه اندازی ساختمان برداشته است و در سال جاری نیز تعداد ۲۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی پرستاری جذب کرده است امیدواریم با حمایت‌های دکتر آقازاده در سال آینده شاهد بهره برداری از ساختمان این دانشکده باشیم.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.