سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تیبا ۶۰ میلیون تومان / سازمان حمایت: التهابی در بازار خودرو وجود ندارد!

وعده‌هایی برای کاهش قیمت خودرو از طرف نهاد‌های مختلف داده شده، اما همچنان بر خلاف نظر مسئولان التهاب در این بازار پابرجاست.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها شاهد نوسان قیمت در خودرو‌های پرفروش داخلی هستیم به طوری که در ۲ ماه اخیر این نوسان قیمتی بیشتر  مشهود است و  خرید خودرو  را سخت‌تر از قبل کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که با افزایش قیمت خودرو درحاشیه بازار قیمت کارخانه ای آن نیز افزیش یافت اما گفته های وزیر صمت حاکی از آن است  که با افزایش تولید و استفاده از قطعات داخلی قیمت خودرو در بلند مدت به صورت پله کانی کاهش میابد.

کاهش قیمت خودرو در بلند مدت با تسهیلات ۵ هزار میلیاردی 

روابط عمومی سازمان حمایت در گفت و گو با  خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق گفته  وزیر صمت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو تعلق گرفته است  که پیش بینی می‌شود  این تسهیلات جهشی در تولید خودرو ایجاد کند و با توجه به  اینکه تقاضا در روز‌های آخر امسال افزایش میابد   این موضوع عامل کمک کننده‌ای در کاهش قیمت خودرو است که  در حال حاضر تقاضای کاذب  در روز های اخیر کاهش یافته است.

او افزود :قبلا راهکاری تحت عنوان  قیمت گذاری خودرو در بازار که ۵ در صد پایین تر از  قیمت خودرو سازی ها است  مطرح  بود که به وسیله آن کاهش قیمت خودرو  در بلند مدت محقق شود.

کدام خودرو پیشتاز افزایش قیمت  در بازار است؟

البته طبق مشاهدات میدانی شاهد افزایش  قیمت خودرو  در ۳ ماه گذشته  بوده ایم، اما چند مدل خودرو نظیر پراید، تیبا، دنا، کیا سراتو و پژو ۲۰۶   از افزایش قابل توجه‌ برخوردار بودندکه در جدول زیر این تغییر قیمت در چند ماه گذشته نشان داده شده است.

بیشترین افزایش قیمت خودرو در سه ماه گذشته 

مدل خودرو  قیمت (تومان)  آبان 98 قیمت (تومان) آذر 98 قیمت (تومان) دی 98 قیمت (تومان) بهمن 98
تیبا (ساده)  51,000,000 59,900,000 59,900,000 60,300,000
تیبا2 57,500,000 64,700,000 64,700,000 71,200,000
سایپا 111 48,500,000 54,500,000 54,500,000 58,900,000
سایپا 131 44,200,000 50,400,000 50,400,000 54,000,000
سایپا132 45,200,000 52,000,000 52,400,000 55,200,000
دنا (تیپ1) 107,000,000 122,000,000 122,000,000 129,000,000
کیا سراتو 2000(اتوماتیک) 284,000,000 328,000,000 328,000,000 344,000,000
پژو 206 تیپ2 (ساده) 79,700,000 90,200,000 91,000,000 92,000,000
پژو 206 تیپ 5(ساده)  94,900,000 107,000,000 107,000,000 113,000,000

با وجود گفته  های وزیر صمت کاهش قیمت در بازار خود نمایی نکرد و این سوال هر مصرف کننده ای است که چرا قیمت خودرو افزایش یافت ؟ در این گزارش سعی داریم به بررسی  عوامل افزایش قیمت و راهکار های آن بپردازیم.

تورم و نقدینگی قیمت خودرو را افزایش داد

فربد زاوه  کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از دلایلی که می توان برای افزایش قیمت خودرو برشمرد افزایش نقدینگی و تشدید  تورم در کشوراست که تاثیر مستقیمی بر قیمت خودرو گذاشت چراکه با وجود تورم ۲ رقمی قیمت خودرو نیز از آن مصون نماند .

او افزود: از دلایل دیگری که  بر افزایش  قیمت خودرو تاثیر گذار است می توان به خروج آمریکا از تفاهم نامه  برجام اشاره کرد که به دنبال آن با مشکل تامین ارز مواجه شدیم و عمده مشکل تامین آن ناشی از فشار های وارده بر کنترل قیمت ارز بود البته هر چند نرخ ارزبه اندازه نقدینگی رشد کرد و به سه برابر رسید اما نکته قابل توجه این است که این امر سبب جلوگیری  سفارشات مورد نیاز برای ساخت خودرو شد و  وارد کنندگان قطعات خودرو مجبور شدند که کالا های خود را به نرخ قبل بفروشند و متضرر شوند .

زاوه اظهار کرد :  جلوگیری از  سفارشات و واردات  قطعات خارجی سبب شد تامین و حجم تولید کاهش یابد و صنعت خودرو سازی فرصت تولید چند برابری را از   دست بدهد.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: بر خلاف وعده‌هایی که تحت عنوان کاهش قیمت خودرو داده می‌شود آمار وزارت صنعت گویای آن است که ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش تولید خودرو داشته ایم.

زاوه تصریح کرد: با ایجاد تقاضای کاذب در بازار، قیمت خودرو  میل به افزایش دارد که این امر به بازار خرید و فروش و تولید  خودرو آسیب می‌زند چراکه   در ۱۰ سال گذشته در ۲ مقطع زمانی تورم قیمتی را تجربه کردیم که نتیجه‌ای جز کسادی  بازار و  منزوی شدن آن نداشت.

این کارشناس خودرو در باره  راهکار مناسب برای کاهش و ثبات نسبی  قیمت خودرو بیان کرد: اگر بانک مرکزی  به طور مستقل عمل کرده و دولت پذیرای استقلال آن باشد باید از اضافه برداشت های مکرر جلوگیری کند و سازمان برنامه و بودجه  با مدیریت مالی خود کسری بودجه راکاهش دهد که در این صورت  به تولید انبوه و با کیفیت خودرو نزدیک می شویم. البته قدم مهمی که می توانیم برای  کاهش نرخ خودور برداریم   واگذار ی بنگاه های اقتصادی  صنعت خودر   به فعالان اقتصادی  و افرادی که توانایی فعالیت در این بازار را دارند است  که در پی آن  قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و بازار  برای قیمت خودرو تصمیم گیری می کند .

تاثیر تنش رفتاری در افزایش قیمت / افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر غیر منطقی است

روح الله طالبی عضو دانشکده خودرو علم و صنعت و کارشناس خودرو  در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  افزایش قیمت در بازار خودرو اغلب نشات گرفته از جنبه های روانی و رفتارهای هیجانی است که در پی آن  برخی از دلالان از این فرصت استفاده کرده تا بر این افزایش قیمت دامن بزنند و سود کلانی را به دست بیاورند .

او افزود: افزایش قیمت در ماه های اخیر بی معنا و غیر منطقی است چرا که قیمت محصولات اولیه ای که خودرو سازان در اختیار دارند افزایش  نداشته است ضمن اینکه در هر کشور تولید کننده خودرو هدف  تولید به میزان انبوه است که در حال حاضر خودرو ساز های دنیا برای این هدف به دنبال ارتباط با یکدیگر هستند چراکه  با افزایش  میزان تولید محصول  قیمت قطعات آن نیز کاهش میابد و قیمت خودرو  برای مصرف کننده ارزان تر می شود.

طالبی تصریح کرد: در تمام کشور ها یی که دارای صنعت خودرو سازی هستند  یک شرکت  قطعه ساز مناسب برای  محصول خود مشخص می کنند. کشورهایی نظیر هند و چین در تولید این قطعات به گونه ای عمل کردند که  برای تا مین آن  گزینه مناسب سرمایه گذاری هستند . چراکه  با استفاده از نیروی انسانی ارزان تر قیمت تمام شده محصول با نرخ کم تری  به بازار عرضه می شود.

این کارشناس خودرو بیان کرد: خروج از انحصار و ورود به   بخش خصوصی  برای هر محصولی همیشه کمک کننده است و  باعث کنترل قیمت  می شود  چراکه سود آوری و بهره وری از محصول را افزایش می دهد .

طالبی اظهار کرد: معتقدم اگر به روند تولید خودرو خدشه ای وارد نشود و قطعه سازان بدون دغدغه به تولیدات خود ادامه دهند از نظر شاخص های  اقتصادی نمی توان افزایش قیمت را برای خودرو در  روزهای آینده پیش بینی کرد هرچند پیش بینی آن  به بسیاری از عوامل مختلف بستگی دارد اما با نزدیک شدن  به روز های پایانی سال  افزایش تقاضا باعث ایجاد جو روانی در بازار می شود که شاید باعث ایجاد شک و افزایش  قیمت شود .البته نکته قابل توجه  این است که بازار توانایی و کشش افزایش قیمت راندارد و امیدواریم متحمل شک قیمتی نشود .

اختلاف قیمت خودرو   از کارخانه تا بازار  به ۱۳ تا ۴۴ میلیون تومان رسید

از طرف دیگر  سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار را بین ۱۳ تا ۴۴ میلیون تومان در خودرو‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که رقم قابل توجه نسبت به چند ماه اخیر است که البته کاهش عرضه خودرو را دلیل افزایش قیمت خودرو دانست و  طبق اعلام وزیر صمت میزان تولید خودرو در آذرماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که اگر این خودرو‌ها به بازار عرضه شود قیمت‌ها دوباره شکسته می‌شود.

خودروسازان محصولات خود را گران نکرده اند!

احمد نعمت‌ بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره تأثیر کارخانجات خودروسازی در افزایش قیمت خودرو در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هیچگونه افزایش قیمتی از طرف خودروسازی‌ها صورت نگرفته است و عرضه خودرو کماکان با قیمت گذشته انجام می‌شود أما متاسفانه به دليل اينكه بين قيمت كار خانه و حاشيه بازار تفاوت زيادي وجود دارد، شاهد افزايش قيمت أين كالا هستيم.

او با تاكيد بر اينكه خودروسازی‌ها در شرایط فعلی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: ادامه‌دار شدن این روند باعث افزایش روزافزون ضرر خودروسازها و افزایش بدهی آنها خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان با تأکید بر اینکه خودرو‌ها با ضرر تحویل مشتریان می‌شود، گفت: یکی از عوامل مؤثر بر افزایش قیمت خودرو را می‌توان پول‌های سرگردان در بازار خودرو در نظر گرفت این مشکل مدت‌های طولانیست که در کشور وجود دارد به طوری که در دهه ۷۰ هم با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم.

او ادامه داد: یکی از راهکارهای مناسب برای فرار از این مشکل فروش خودرو به قیمت حاشیه بازار است.

نعمت بخش با بيان اينكه در شرایط فعلی دلال‌های بسیاری برای سودآوری اقدام به ثبت نام خودرو و فروش آن در بازار آزاد می‌کنند که از تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه ناشی می‌شود، گفت: بدون شک افزایش قیمت در بازار خودرو به نفع دلالان خواهد بود بنابر این تمام تلاششان را برای افزایش قیمت در هر موقعیتی خواهند کرد اما فروش در حاشیه بازار می‌تواند میزان سودآوری را به حداقل رسانده و ما را با تقاضای واقعی مواجه کند.

حال باتوجه  به دلایل و راهکار هایی که برای افزایش قیمت ذکر شد باید منتظر باشیم که قیمت خودرو در روزهای آینده دست خوش چه تغییراتی خواهد شد.

گزارش از سحر ارجمندی منش

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۴
در انتظار بررسی: ۰
کریم
۱۹:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
آخه اینهمه تورم رو کدوم قشری میتونه تحمل کنه ؟چرا به فکر مردم خصوصا کارگر وکارمند نیستند؟
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
ان شاءالله از این به بعد مسئولینی را انتخاب کنیم که به فکر مردم باشند نه به فکر خودشون
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
کاشکی حرف از ارزونی نمی زدن بهتر بود فقظ دروغ میگن هر وقت میگن ارزون میشه بیشترگرون میشه
مجتبی
۱۱:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
یه زمانی من بوش پیستون ماهله میفروختم دستی ۴۰ تومن...الان اگه تو تونستی بوش پیستون ماهله گیر بیار من حاضرم دستی دو میلیون ازت بخرم.
ناهید
۱۰:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
ارزش پول کشور را همین جوری با این سیاستها و رفتارها پایین اوردیم هنوز هم داریم این روند را ادامه می دهیم و می گوییم به امید اینده بهتر
هر روز بدتر از دیروز
داریم اختلاف طبقاتی درست می کنیم
همچی شده پول
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
اخه چی بنویسم مسعولین که نگاه نمیکنن فقط دلمونو خالی میکنیم
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
خداروشکر مسولان از زیر فشار خارج شدن و از اینکه مردم دارن له میشن خرسندن و به مساله ای عادی تبدیل شده واسشون
زهرا
۰۸:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
دست دولته اینا همش حرفه
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
با این همه ثروت نتونیم زنده بمونیم
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سازمان حمایت از گرانی سخن نگوید بهتر است
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
واقعامتاسفم با پراید ۶۰ میلیونی
هما
۰۰:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
الان تیبای ۶۰ میلیونی به نظرتون ارزونه واقعا که خجالت هم خوب چیزیه همین تیبا رو به از ما بهترون دارید ۵ میلیون میدید بعد به ما ۶۰ میلیون بعد هم میگید التهاب نداره گرون نشده ملت رو چی فرض کردید؟
ا.غ
۲۱:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام تورو خدا به دولت بگین یک وام برای خرید خودرو تایین کنند که ما بتونیم برای خرید خودرو اقدام کنیم آخه ما هم دل داریم . ایخدا یکی از همین روزا. صبح که از خواب پا میشیم اخبار اعلام کنه برای افرادی که تا حالا خودرو نداشتن ، بدون پیش پرداخت ثبت نام می کنن . ارخدا
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
پیش پرداخت هم نداشته باشه وامش چند ساله باشه ک بتونی قسط یه پراید 60 میلیونی و بدی و برات 120 م آب بخوره بنظرت
رامین
۲۰:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
نظرات ما رو هم بزارید
این خودروها ی صفر از کجا میاد ؟؟؟؟؟؟؟؟
الان در هر بنگاه و نمایندگی که میری
هر چند تا بخوای خودروی صفر با قیمت بالا تحویل فوری میده
پس معلومه دست تولید کننده ها و نمایندگی ها توی یه کاسه ست
و قیمت هم دست خودشونه
دلال ها هم دنبال یه ماشین ارزون می‌گردن و با دوسه میلیون تومن
بالاتر میفروشن
اونایی که میتونن اینجوری قیمت ها رو بالا ببرن دلال ها نیستن
آدم های خود تولید کننده هستن
دولت هم که ول معتله
Faraz
۲۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مسئولین مردم رو بدبخت کردن رفت.................
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
نه آقا اشتباه نکن مایی که میریم تو نوبت ثبت نام می کنیم و بعد چند ماه اگه سر موقع تحویل بدند ماشین 25 تومنی رو 55 تومن می خریم . اصل تقصیر مال ما مردمه تو 3 ماه ماشین نخر ببین چی میشه ؟؟؟؟!!!!!!
ehsan
۲۰:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سازمان حمایت نشون داده که طرف خودرو ساز و دیگه امیدی نیست.حالا باید ببینیم سید رییسی چکار میکنه
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
برات پراید میخره
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
من میگم باید قیمتها بالاتر هم برود تاتردد خودرو کم شود بااین ترافیک خودرو ارزش ندارد
دبیر
۲۰:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
راست میگه خودرو گرون نشده. اینا که میبینید ارابه های مرگه...
به خدا حیفه با پراید 10 میلیونی بمیریم. مردن با پراید 60 میلیونی باکلاس تره.
رامین
۱۹:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
الان ثبت نام خودرو با کارت ملی هستش هر نفر یه ماشین
پس چطور دلال ها و کاسب ها ماشین صفر رو هر چند تا که بخایی بهت میدن
اونم با 20 میلیون اختلاف
نتیجه دست کارخانه دار و دلال گردن کلفت تو یه کاسه ست
آقای وزیر دیگه وقتشه نیست مثل اختلاص گرها دستشون رو بشه
پس منتظر چی هستید
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
قیمتی نیست که ۶۰میلیون
سوار شید حالشو ببرید
میثم مرادی
۱۹:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
هر خانواده یک خودرو
این تنها راه حل قیمت خودرو، ترافیک و آلودگی هواست
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سازمان حمایت از چه قشری ؟ تولید کننده ،پولدار یا فقیر
جواد
۱۹:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
پراید 100میلیون تومان ناقابل در آینده خیلی نزدیک.... با این مافیای خودروسازان هیچ بعید نیست... خواهیم دید شک نکنید!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
چرا پول بیت المال را به این خودرو سازان زورگو میدهید تا با آن خودرو تولید کنند و گران به مردم بدبخت ایران( که مجبور به خرید این خودروهای بی کیفیت هستند )بفروشند . حتماً از خدا نمی ترسید که بیت المال را در اختیار این زورگوها میگذارید.
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خداوقت واس ماست.یعنی اگه خداباشه واس ماست
ناصر
۰۶:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
حمایت از خودروسازی یه عامل درجازدن این هاس،ورشکیت بشن
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
لعنت بر مافیای خودرو
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ازماست که برماست
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تا وقتی که ملت میخرند اوضاع همینه
منتقد
۱۸:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
آخه چقدر باید کار کنم تا یه پراید بگیرم.
حمید
۱۹:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مجبوری مگه گیردادین پراید حلبی بعدمیگین نخرین. بروتیبا بنویس محکم کم مصرف شتاب عالی پرسیدم بشه دیگه نمیخرن ازت ومالی تیبا میخرن وانبوه تولیدداره به نظرم شرایطی بنویس من ده دادم چهار چک هرشش ماه 4260میلیون راحت.
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
افرین .حضرت دلال
حجت
۱۸:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تا این صنعت خودروسازی اصلاح نشه ،توی این مملکت امیدی به پیشرفت صنایع پایه نباید داشت .
چرا واقعا کسی زورش به اینها نمیرسه؟!!
ج
۱۸:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ای بابا/
Hamid
۱۷:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ببخشید بعد از تورم دلار که کارخانه هم محصولاتش رو افزایش داد بازم تورم داشتیم؟دلار بالاتر رفت؟
پراید ۱۳۱ با دلار ۱۲ هزار شد ۳۷
الا با کدام دلار و تورم‌ شده ۵۴
این افزایش قیمت التهابی وجود نداره اقای وزیر؟واقعا باید پراید رو ۵۴ بخریم؟بقیه خودرو ها هم همینه ترخدا انقدر ساده نگذرین
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
از اونجایی که 54 تومن برای آقای وزیر پول خورد هم حساب نمیشه به همین دلیل براشون مهم نیست خیلی.
امیرحسین
۱۷:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
کی گفته تو بازار خودرو التهاب وجود داره؟ ما که التهابی ندیدیم!
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
کارگرم بخاطر بد مسیر بودن محل کارم مجبورم با موتور به محل کارم برم بخدا قسم سرما جونم رو گرفته تا برسم به محل کار و برگردم تو مسیر صدها بار آرزو مرگ میکنم خودم و زن و بچم آرزو یه پراید مدل پایین داریم
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
دارن طلبکارم میشن رو که نیس
ارمین
۱۷:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خودروباکیفیت خارجی باقیمت پایه ۱۷۰۰۰ دلار مدل ۲۰۲۰ که قیمتش حدود۲۰۰میلیون هست باتمام آپشن هاش رواینجامدل ۲۰۱۷ ش رو ۴۵۰میلیون باید خرید!!!
که همان خودروکارکرده رو میشه ۱۲۰میلیون خریددرحالی که ما بدترین خودرورواینجا۶۰میلیون بایدبخریم
دلال خودخودروسازان هست
کدوم ۵درصدحاشیه بازار
کدوم خریدازسایت
کدوم حق انتخاب خودرو
فقط دوتا مورد میتونم بگم:
۱_ ازماست که برماست
۲_ مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
هر کارخانه ای هر جور دلش بخواد قیمت گذاری میکنه و هر قیمتی که دوست داشته باشه کالای تولیدی خودش رو به فروش میرسونه ! نقش سازمان حمایت از مصرف کننده و ارگان های نظارتی دقیقا چی هست؟
کریمی
۱۷:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
عزیزان بزرگواران خواهش میکنیم جلو صنعت خودرو سازی رو بگیرین صنعتی که زیان ده هست هر چن سال یکبار هم ورشکست میشه کیفیت خودروهاش هم روز به روز بدتر میشه استاندارد ایمنی هم که ندارن خوب تعطیل کنین این صنعتو واردات خودرو رو ازاد کنین به والله دیگه کشش ندارن مردم چقدر بی انصافی .......در ضمن خودرو صفر وارداتی هم نمیخرن مردم دست دوم رو هم بخرن بازم هزار بار ابرومندتر هست
رضا
۱۷:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ای بابا
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
آقا اشتباه از خود ماملت هستش نخریم
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
والا چی بگم
مرتضی
۱۷:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام
کسی که زورش به این خودرو سازها برسه چندین ماه ماشینم خراب شده خرجشم ابالاست منم نمیتونم یه ماشین ثبت نام کنم پیاده موندم با زن و بچه
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
پیاده موتولدشدی مرتضی
اکبر
۱۶:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
باید جلو واردات باز بشه دو روزه کل مشکل خودروسازی حل میشه
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اول اینها قیمت دلار را بردن بالا که کسی از این خیالا نکنه . داداش حواست به قیمت دلار هست ؟
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
قشر مستضعف مثل ما فقط پراید میتونستیم بخریم که الان زورمون دیگه به یه پراید مدل ۸۰هم نمیرسه بخریم
وحید
۱۶:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام ، با ۱۵ میلیون بانضمام خودروی ۸ الی ۹ میلیون تومنی میشه تیبا ۲ یا پراید ۱۳۱ اقساطی گرفت؟
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
علی برکت الله
هوشیار
۱۶:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام از اقای رئیسی قوه قضاییه میخواهیم تعرفه واردات را صفر کند تا این خودروسازهای وطنی که خون مردم را در شیشه کرده اند و مثل زالو خون ملت را میمکنند هم چشمشان بحساب بیافتد
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اقای رئیسی قوه قضاییه چکاره است هوشیار تعرفه واردات را صفر کند ?
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام از اقای رئیسی قوه قضاییه میخواهیم تعرفه واردات را صفر کند
امییییییر
۰۳:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
احیانا از مجلس هم توقع دارید تا انتخابات پیش رو را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کند!
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر خودروی بی کیفیت

خودروساز حیا کن
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خودروساز حیا کن
خودرو ها رو رها کن
رضا حیدری سیستانی
۱۹:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام تا زمانی که مسولین ما عضو هیت مدیر شرکتهای خودرو سازی باشند وضعیت تغیر نمی کند.واقعا یک تحقیق انجام شود چرا مدیران و فرزندان شرکتهای خودروسازی ایرانی از محصولات خودشان استفاده نمی کنند.و دوم بفرماید پراید را کیلویی(برحسب وزن خودرو) به مردم بفروشند تا مشخص شود قیمت این خودرو چقدر است و سوم :چرا ما محکوم هستیم که فقط از این دو شرکت خودرو بخریم در حالی که روز به روز کیفیت پایین تر قیمت بالاتر
امییییییر
۰۳:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
یکی از مدیران رده بالا در جواب خبرنگاری که ازش پرسید که چه خودرویی سوار میشه؟
تو روز روشن ،راست راست تو دوربین گفت یعنی توقع داری من هم خودرو ایرانی(خودرویی که تولید خودشون هست) سوار شم؟

همچین مسئولی داریم ما
اونوقت شما چه توقع هایی داری ها !
خسروی نیا
۱۶:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
جناب آقای رئیسی زمان آن نرسیده که با متخلفین بازار خودرو برخورد سخت و جدی شود ؟؟؟
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
نه
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
یه سوال دارم چرا سایت فروش باز نیست عامل گرونتر شدن خودرو همینه.
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
پول داری
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
التهابی در بازار خودرو وجود ندارد .؟
امیر
۱۶:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تازه میخوان قیمتو برسونن به حاشیه بازار که چهارتا تیرو تخته ای که سنبل کردن دادن بیرون با ضرر فروخته نشه خب شما قیتتو به قیمت حاشیه بازار برسونی حاشیه بازار قیمتشو باز چندبرابر میزنه تو فرقه سره مردم حریفه دلالو دلال بازی نمیشید بنا گذاشتید به رقابت باهاشون؟چمون شده؟!!!
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
همش دست دولتمردان این گرانیها
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
بانخریدن که نمیشه باید جلوی واردات خودرو باز بشه
a
۱۵:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خجالت نمیکشین اینقد الکی میگین؟
پراید 60 میلیون شده
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
600 میلیون بشه
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اگر واقعا نظارت بود وضع مملکت وخودرو بی کیفیت فاقد ایمنی وغیره شاهدش نبودیم
مصطفی
۱۵:۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
هروقت بحث این افزایش ها و...به وجود مباد که نه نمیشه من مطمعن میشم که قراره گرون بشه
علی شریفی
۱۵:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم بر سازمان حمایت.هرچی می دوئیم ذخیره میکنیم ماشین بخریم نمیرسیم به این قیمتا.التهاب نداره؟؟؟؟؟
آقای رئیسی شما که خستگی ناپذیر شدین چی شد؟
پیگیر قیمت مسکن و ماشین باشین.ما که آرزو به گور میمونیم یه خونه و ماشین داشته باشیم
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
به کی دل خوش کردین....
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سازمان حمایت به چه دلیلی میگوید التهابی در بازار خودرو وجود ندارد...
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
رسانه هم نباید تا خودرو 100 هزارتومن اومد پایین بگه ارزان شد باید همیشه توی تیرها باشه قیمت ناعادلانه خودرو اگر بر این باوریم ...
علی برکة الله
۱۵:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
علی برکة الله روز بروز رونق اقتصادی خواهیم داشت انچنان پیشرفت اقتصادی کنیم .....یه عده هی میلرزن به جهنم که میلرزین بیاین باهم دیگه بلرزیم.....
مهدی
۱۵:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اگه الان بخوای بری برای ثبت نام ماشین میگن ماشین نداریم اما موندم این همه ماشین صفر از کجا نمایندگیها برای فروش به قیمت حاشیه بازار میارن
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خرید خودرو رو در وضعیت کنونی توهین به خودمون می دونیم

دنیا به سمت بنز و bmw میره اونوقت مافیای خودرو از کارشکنی ها ووو استفاده می کنه ،
تا وفتی رقابتی نباشه این سودجوها فرقون رو هم رنگ می کنند و وارد شرکت و اسم سایپا یا ... رو می زنن روش و می گن ماشین بی نیاز از بنزین طراحی کردیم
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تو رو خدا دیگه بسه مگه چند نسل دیگه میخواین پول جمع کنید .مدیران الکی مردم رو رها کنید. هر کی نمیتونه استعفا بده
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
از خودرو سازان کمال تشکر رو دارم
شاید مردم قدر تولیدات داخلی خودرو رو ندونند اما یه روز می فهمند

خودروی ما بی رقیب ترین خودروهای دنیاست اصلا رقیبی نداره توی دنیا یعنی من ندیدم که کمپانی های درجه شش خودرو یا حتی بنز و bmw حتی فکر رقابت با پراید رو داشته باشند

مطمئنا از توانشون خارجه، بعد ما با همون پول می تونیم پراید داشته باشیم
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
احسنت
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
یه سر به سایت های فروش خودروسازان بزنید واقعا تمام برنامه های فروش بسته هست دنبال عامل گرانی نگردید عامل خود خودروسازها و باند مافیایی خود خودرو سازهاست اگه خودرو قطره چکان وارد بازار نشه دلیلی نداره دلال زیاد بشه چون اونوقت چیزی برای دلالی نیست
خودم
۱۴:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
.میگه خودروگرون نشده!خودایران خودرو وسایپا ماشینارو میدن به دلال پول بیشتری ازشون میگیرن چون مثلا نمیتونن قانونی قیمت روبالاببرن.کسی هم که نمیتونه توسایت برا خودرو ثبت نام کنه
محمد
۱۴:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
آقای نعمت زاده فرمودن خودرو با ضرر تحویل مشتری میشه
آقای نعمت زاده توکشور های اروپایی یه خودرو متوسط بین 3تا 5هزار یورو بفروش میرسه خودروهای تولید داخل که زیر متوسطه مفت گرونه بعد ضررش برا خودروسازا چیه؟؟؟
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
بخداخودروسازان عامل گرانی خودرودرایران هستند
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
معلومه همه ی مسئولین از این افزایش قیمت خودرو سود میبرن که هیچکدومشون صداشون درنمیاد. خدا به داد این مردم برسه
مؤمن طاق
۱۴:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
به این مقدار قانع نباشید؟!
احمد
۱۴:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اینقدر حاشیه برای این مردم بیچاره درست کرده اند که کسی دیگه توفکر گرونی ماشین نیست .گرونی مایحتاج مردم، ماشین،لوازم خانگی،لوازم یدکی،شهریه ها،قبوض،وووو....
معین
۱۴:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
شرکت های داخلی نمی توانند نیاز بازار را تامین کنند . تا زمانی که عرضه و تقاضا متعادل نشود قیمت ها افزایشی خواهد بود .
عباس
۱۳:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
گفتن ۶و۸بهمن ثبت نام هست به هرنمایندگی مراجعه کردم گفتند نداریم
Sepide
۱۳:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تنها راه خروج از این بحران اقتصادی اعتماد به جوانان لایق با درایت و توجه به آنها درکنار استفاده از تجربه کار کشته هاست منتظر روزی ام که در جای جای اقساط مختلف سخن از اقتدار ایران در زمینه ی اقتصاد است ولرزه براندام هرکه که خواهان براندازی ایران می باشم
انتقام سخت
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ای بابا /
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
در جای جای اقساط مختلف ... چی نوشتی بابا..
منظورت خودرو اقساطیه یا اقصی نقاط دنیا ....
امییییییر
۰۴:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
فکر کنم شما هم مثل من قسط های عقب افتاده زیاد داریدا !
اقصی نقاط
رضا
۱۳:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
آخرم پراید30 میلیون میشه میگن ارزن شد و کمتر از این هم نمیره،حداقل بایدزیر14بیاد،پژو هم زیر 40 میلیون
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
هر چی بالا رفت دیگه پایین بیا نیست؟
اهورا
۱۳:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
حاشیه بازار فروختن بی فایداست
اهورا
۱۳:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
قبلا هم تجربه نشون داده حاشیه بازار فروختن بی فایدس چون تا خودرو سازها میان قیمتو برسونن به بازار که به قول خودشون سودحوها بیکار بشن همون موقه بازار یه گام دیگه میزاره جلوتر
اهورا
۱۳:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
هیچکی به اندازه خود خودروسازها از افزایش قیمت بازار نفع نمیبره. اختلاف قیمت بازار و کارخانه را بهانه افزایش قیمت میکنن. میگن اگه قیمت بازار و کارخانه یکی بشه تقاصا کادب میاد پایین پس اجازه بدین قیمت کارخانه ببریم بالا. همش سیاست خودشونه همون روز که که قیمت یه خودرو با بازار یکی بشه یه روز بعدش باز بازار یه ده تومان دیگه میره بالا این دور ادامه داره بازار و گرون میکنن کارخانه هم بهانه گرون کردن دستش میاد.
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تمام این دودها از خودروسازها بلند می شود
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مسولین ما ک کلا عادتشون خلاف هرچیزی را میگن.گرون ک میشه میگن ارزون شده.
مصطفی
۱۳:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
وقتی خود مدیران اون بالا نشستن و جیبشونو پر پول میکنن چرا فکر مردم باشن
بابک
۲۰:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سوار از دل پیاده خبر نداره
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مصرف کننده واقعی الان نمیتونه با قیمت های کذایی کارخانه خرید کنه اما شرکتای مجهول الهویه به راحتی و بی پروا با قیمتای خیلی بالاتر دارن محصول روز کارخانه رو میفروشن.
علی
۱۲:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
یک کلام عامل گرانی فقط فروش قطره چکانی خودرو هست و لا غیر
Mehdi
۱۲:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
نخرید
مسعود
۱۲:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
واقعا این چه وضعی هست
چرا مدیریتی خودرو ساز خجالت نمی شن
واردات رو آزاد کنید
امید
۱۲:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اگر در کشور ما هم مثله بقیه دنیا به خودرو به چشم کالای مصرفی نگاه کنند که بعداز مدتی تقریبا 6 سال فرسوده محسوب خواهد شد : شاید خودرو ارزش واقعی خود را پیدا کند .
ولی در ایران خودرو جزو سرمایه حساب میشود ومالک آن انتظار دارد حتی بعداز 15 سال استفاده و استهلاک با فروش آن سود کند.
علی
۱۲:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من دولت بازار خودرو را به حال خو رها کرده است به طور مثال در یک شهر کوچک که حدود 20 بنگاه خودرو وجود داره حتی یک بار هم بازرس نیومده که چرا اینا دارن گرون میدن در صورتی که به راحتی حداقل بنگاه های خرید و فروش باهاشون برخورد کرد
حسین کاوند
۱۱:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام و ادب
افزایش قیمت خودرو به ساماندهی قیمت خرید و فروش آن می گردد .اگر نهادهای نظارتی سقف سود مشخص برای هر کالایی را مشخص و تخطی از آن همراه با جریمه چه برای خریدار و چه برای فروشنده باشد حتما بازار کنترل خواهد شد
یزدان
۱۱:۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تا بازیچه دست سودجوها هستند باید روزی راببینیم که پراید را ۲۰۰میلیون خرید بکنند
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
یعنی مسئولین مملکت ما قدرت مقابله با مافیای خودرو را ندارند یا نمی خواهند؟!
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
گرون فروشه
اکبر
۱۱:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تا در این کشور تورم رواج دارد ازاین بدترهم خواهدشد
چرک نویس
۱۱:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اقا نخرید
یه بنده خدا
۱۱:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مثلا کارخانه میخواد برای تنظیم بازار خود رو بده یه دقیقه بعد از اعلام وقت بعدی سایت باز میشه تو اون یه دقیقه اول نمایندگیا و اونایی که پارتی دارن ثبت نام میکنن .مردم عادی هم فقط با خطای ظرفیت پر شده بعدا مجددا تلاش نمایید مواجه میشن.بعد اون ادمایی هم که ثبت نام کردن مصرف کننده نیستن دلالا هستن که به واسطه همین افراد ثبت نام میکنن
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مثل چند سال پیش یه کمپین نه به خرید خودروی گران راه بندازیم (ولی نه با یه وام فریبکارانه عقب نشینی کنیم)ببینید چجوری قیمتا میاد پایین
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
همش دست خودشون ، بازار هیچ کاره است.
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
همه دست خودمونه
بچه های خوب
۱۰:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
ثبت نام پراید چه موقع ؟
حمید
۱۹:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
برو حواله بخریارونوشته تیبا سال دیگه مردادمیدن صرف نکرده الان میخوادخیلی. مجبوره بفروشه و از دلال بخره دیوار سربزن همه حواله میفروشه
محمود
۱۰:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
من اردیبهشت ۹۷ پارس lx رو از بنگاه خریدم ۴۷میلیون تومن .
در حال حاضر این مدل خودرو ۳۰ میلیون بیشتر نمی ارزه حتی صفرش!!!
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خدایا ما زورمان به این مدیران نمی رسد به فریادمون برس