سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با دانشگاه مالزی

معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: به دلیل مباحث فرهنگی نزدیک ارتباط خوبی بین ما و دانشگاه مالزی وجود دارد.

حمیدرضا تقی‌راد معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دو تیم کارشناسی از دو دانشگاه معتبر مالزی به نام‌های UKM یا دانشگاه ملی مالزی که این دانشگاه رتبه ۱۳۰ QRS را داردو دانشگاه دیگر UiTM است که بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو دارد.

او در ادامه گفت: با همکارانی که حضور داشتند گفتمانی در خصوص فعالیت مشترک بین دانشگاه‌ها در زمینه‌هایی مانند مهندسی مواد، مهندسی مکانیک و همچنین زمینه‌های مرتبط با بایو همکاری خواهیم داشت که این فعالیت‌ها در قالب انجام پروژه‌های دکترا و تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌ها است. طی ۶ ماه آینده این فعالیت‌ها آغاز خواهند شد.


بیشتر بخوانید: امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دانشگاه آزاد و ورشو


تقی‌راد افزود: این تفاهم از امروز آغاز شد و قرار بر این شد که پروژه‌های مورد تقاضا از هر دو طرف و توسط اساتید راهنمای مشترک با گفتمان علمی صورت گیرد. البته این پروسه مقداری زمان‌بر است.

معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی بیان کرد: در همین جلسه تعدادی از اساتید ما حضور داشتند که توانستند ارتباط خوبی با همکاران خود در دانشگاه مالزی برقرار کنند.

تقی راد مطرح کرد: دانشگاه‌های مالزی از جمله دانشگاهایی هستند که طی 10 سال اخیر با حمایت فراوانی که از جانب حوزه‌های پژوهشی دولت خود داشتند توانسته‌اند امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در این زمینه فراهم کنند و ما نیز شاهد رشد کیفی این دانشگاه‌ها در تراز بین‌المللی بوده‌ایم.

او افزود: علاوه بر بحث علمی به دلیل مباحث فرهنگی نزدیک ارتباط خوبی بین ما و دانشگاه مالزی وجود دارد که هر دو کشور مسلمان هستیم و می‌توانیم ارتباط بهتری باهم داشته باشیم و از تجربیات آنها در جهت ارتقای کیفی پژوهشی و آموزشی دانشگاهایمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.