سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج انتظار کلیدی زائران از مسئولان خراسان رضوی

زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) پنج انتظار کلیدی از مسئولان خراسان رضوی دارند که مهمترین آن کنترل و نظارت بر قیمت‌هاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:کنترل ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی، افزایش مکان‌های رفاهی، رسیدگی بر اسکان و افزایش توقفگاه‌های خودرو از مهمترین خواسته‌های زائران حرم مطهر امام هشتم (ع) در مشهد است که تمام تلاش برای حل این مشکلات به کار گرفته شده است.

او تصریح کرد: به طور متوسط سالانه ۳۵ میلیون زائر ایرانی و سه میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند و سفر سه میلیون و ۹۹۷ زائر خارجی طی ۹ ماه امسال به مشهد نشان می‌دهد این روند تا پایان امسال رشد خوبی نسبت به سال قبل دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای زیارت آسان زائران بارگاه منور رضوی انجام شده که با اجرایی شدن آن به نحو شایسته در خدمت زائران خواهیم بود.

براتی افزود: اعتباری به عنوان بودجه زیارت برای خراسان رضوی در نظر گرفته نشده که امیدواریم در این زمینه اقداماتی انجام شود.

او با اشاره به راه‌اندازی کارگروه زیارت تصریح کرد:کارگروه ملی زیارت پس از ۲ سال و نیم بلاتکلیفی با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و با دستور رییس جمهوری تشکیل و دبیرخانه دائمی آن در استانداری خراسان رضوی مستقر شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به نخستین جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی در سال آینده گفت: با حضور اعضای این شورا و همچنین افراد صاحب نظر در حوزه اربعین این نشست برای بررسی آسیب‌های اربعین گذشته و ارائه راهکار‌های جدید  برگزار شد.

براتی افزود: به همین منظور با هماهنگی صورت گرفته و به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی پژوهش میدانی در چهار مرز خروجی به کشور عراق انجام شد که در این پژوهش شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مطلوبی به دست آمد.

او تصریح کرد: براساس این پژوهش مهمترین مشکل، مسائل بهداشتی، حمل و نقل و گرانی سفر بوده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال ستاد مرکزی اربعین از این پژوهش، مقرر شد نتایج آن برای ستاد مرکزی ارسال تا در برنامه‌ریزی‌های اربعین سال آینده از آن بهره‌برداری شود.
 
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.