سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری قاتلان فراری بدست پلیس استان مرکزی

پلیس استان مرکزی قاتل راننده اصفهانی و قاتل زن ساوجی و همدستش را دستگیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ماموران نیروی انتظامی استان مرکزی در ۲ عملیات جداگانه قاتل راننده اصفهانی و قاتل زن ساوجی و همدستش را دستگیر کردند.

دستگیری قاتل راننده اصفهانی

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: فردی که با قتل راننده خودرویی در خمینی شهر استان اصفهان، خودروی او را به سرقت برده بود، در عملیات ماموران انتظامی شهرستان ساوه دستگیر شد.


سرهنگ عیسی آبادی با تشریح جزئیات این عملیات افزود: صبح روز پنج شنبه هفته قبل، تیمی از ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان ساوه حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی پژو پارس برانندگی فردی جوان که در یکی از خیابان‌های شهرستان متوقف شده بود، مظنون شدند و با استعلام انجام شده مشخص شد که پلاک نصب شده بر روی خودرو فاقد اصالت و اعتبار در سامانه پلیس است که بلافاصله برنامه ریزی لازم برای دستگیری راننده و توقیف خودرو آغاز شد.

او اضافه کرد:در یک برنامه ریزی عملیاتی و با رعایت قانون به کارگیری سلاح، راننده خودرو دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شد ودر بررسی‌های دقیق محرز شد پلاک نصب شده بر روی خودرو جعلی است و با تکمیل تحقیقات پلیس مشخص شد که این خودرو در حدود یک ماه قبل در شهرستان خمینی شهراستان اصفهان سرقت شده و راننده آن نیز به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ادامه داد: با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، فرد دستگیر شده به قتل راننده و سرقت خودرو در شهرستان خمینی شهر استان اصفهان اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس و با هماهنگی مرجع قضائی، فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر تحویل داده شد.

دستگیری قاتل زن ساوجی و همدستش

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران انتظامی استان مرکزی شروری سابقه دار و همدستش که چندی پیش در یک سرقت مسلحانه، خانمی ساوه‌ای را به قتل رسانیده و دختر او را مجروح کرده بودند، را دستگیر گردند و این دو به قتلی دیگر در استان لرستان هم اعتراف کردند.

سردار مفخمی با تشریح در جزئیات این عملیات گفت: در تاریخ دوازدهم آبان ماه امسال گزارشی از تیراندازی در یک منزل مسکونی در یکی از خیابان‌های شهرستان ساوه به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و با حضور تیم‌های گشت انتظامی در محل مشخص شد که افرادی ناشناس با ورود به منزلی مسکونی، به سمت مادر و دختری تیراندازی کرده و از آنان مقداری طلاجات سرقت کرده و متواری شده اند.

او با اشاره به فوت مادر خانواده و مجروح شدن فرزندش در این سرقت مسلحانه اضافه کرد: از همان ساعات اولیه حادثه، بلافاصله پلیس شهرستان با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان، تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی عاملان این قتل آغاز کردند و سرنخ‌هایی از دست داشتن یک زن و مرد جوان در این سرقت مسلحانه به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس مشخص شد سارقان خودروی استفاده شده در این سرقت را چندی پیش با بیهوش کردن راننده خودروی مسافرکشی که از استان همدان به سمت رباط کریم در حال تردد بوده، سرقت کرده اند.

او ادامه داد: با تکمیل اطلاعات کارآگاهان پلیس و ثبت توقیف خودرو در سامانه پلیس، خودروی سارقان در حالی که سرنشینان آن حضور نداشتند، در حاشیه شهر کرمانشاه مورد شناسایی قرار گرفت و توقیف شد و در بازرسی از آن سلاح استفاده شده در قتل و وجوه نقد حاصل از فروش طلاجات سرقتی به دست آمد.

سردار مفخمی اظهار کرد: در ادامه اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس استان مرکزی و پلیس ساوه، اطلاعاتی از حضور قاتل فراری تحت تعقیب که دارای سوابق متعدد شرارت و سرقت بود، در منزلی مسکونی در استان کرمانشاه به دست آمد و با همکاری اطلاعاتی صورت گرفته با پلیس این استان، فرد قاتل در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان ساوه انتقال داده شد.

او ادامه داد: با دستگیری این فرد و اعترافش به سرقت مسلحانه و قتل زن ساوجی، پیگیری‌های بعدی برای دستگیری دیگر همدست این فرد که خانمی جوان و ساکن استان همدان بود، ادامه یافت و با مراقبت‌های شبانه روزی پلیس، سرانجام همدست دیگر قاتل نیز در منزل یکی از بستگان نزدیکش شناسایی و با اعزام تیم‌هایی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان ساوه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس ساوه انتقال داده شد.

اعترافات دستگیرشدگان به قتلی دیگر

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعترافات دستگیرشدگان به قتلی دیگر گفت: با دستگیری این فرد و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، دست داشتن این دو متهم این پرونده در قتلی دیگر در شهرستان نورآباد استان لرستان به دست آمد و سرانجام مشخص شد که این افراد چندین روز بعد از ارتکاب قتل در ساوه، راننده خودرویی را در این شهرستان به قتل رسانده و خودرویش را به سرقت می‌برند.

او گفت: با پیگیری‌ها و همکاری‌های اطلاعاتی انجام شده، سلاح دیگری از این افراد که به افرادی ناشناس در یکی دیگر از استان‌های کشور فروخته شده بود، نیز کشف و دستگیر شدگان با تکمیل تحقیقات به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.