سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری شانزدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات در اهواز

امروز شنبه ۵ بهمن ما شانزدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با حضور مسئولان در اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز شنبه ۵ بهمن ما شانزدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران برگزار گردید که در این کنگره ۷۰۰ مقاله به دفتر کنگره ارائه شد که از این تعداد ۶۲۴ مقاله داوری شد و ۵۶۳ مقاله پذیرفته شدند.

نقشی سنگین برای چرخاندن اراده‌ی کشور بر گردن خوزستان است و این استان با منابع عظیمش کشور را به جلو میراند و بخش کشاورزی استان در کنار نفت و پتروشیمی نقش مهمی ایفا می کند، کشاورزی ما ملی است و استراتژیک است، تنوع شرایط اقلیمی و تغییر زیرساخت مثل مشکلات خشکسالی، اما بازهم در تولید برتر بودیم.

۱۶/۵ تن محصولات و ۱۳۸ نوع مخصولات باغی از استان۳۳ درصد از صادرات خرمای کشور از استان خوزستان است که باوجود سیل امسال ما ۱۶ درصد افزایش تولید داشتیم و ۶۰ درصد تولید کلزا نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. برنامه‌هایی که برای آینده‌ی استان داریم.

تقویت توسعه کشت‌های گلخانه ایی، پرورش ماهی در قفس، را در برنامه داریم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بر جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های رودخانه‌های استان تاکید شده است تا خوزستان با بیشترین ظرفیت به تولید بالاتر و گسترش کمی و کیفی محصولات کشاورزی بپردازد.

 او افزود: اجرای ۲۵۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری  باقی مانده است که قول رئیس جمهوری به مردم استان دراین باره نیز باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی بیان داشت: با اجرایی شدن کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، استان خوزستان به ۱۰ کارخانه تولید قند چغندر نیازمند است که در این بین با راه اندازی چهار کارخانه موافقت شده است.

استاندار خوزستان تدامه داد: با توجه به اینکه کشت این محصول، یک کشت پاییزه است و میزان آبی که هر هکتار چقدر قند در استان مصرف می‌کند بین ۷ تا ۹ هزار متر مکعب است، کشت این محصول در استان می‌تواند از ارزش افزوده بالایی برخوردار شود.

او گفت: با توجه به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت زراعی و باغی در خوزستان وجود دارد که منجر به برداشت ۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شده اما تنها ساختار موجود برای استان، سازمان جهادکشاورزی استان است.

شریعتی اظهار داشت: تولید محصولاتی مانند گندم، برنج، کلزا چغندر و ... در خوزستان باعث استقلال غذایی کشور می‌شود و کشت درخوزستان همواره پویا و مستمر است و در برخی مناطق ،کشت ۳ نوبت در سال از ویژگی‌های این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.