سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت فرودگاه نیشابور کلید خورد

پروژه فردگاه نیشابور قرار است با اعتبار ابتدایی ۱۴۰۰ میلیارد ریال طی مدت ۳ سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه در نشست مشترکی که عصر دیروز با حضور سرمایه‌گذار پروژه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برای این منظور برگزار شد گفت: پس از دو سال پی‌گیری مستمر و مذاکرات متعدد با افراد زیادی؛ سرانجام با سرمایه‌گذار محترمی که در این حوزه دارای سوابق روشن و کاملا حرفه‌ای است به تفاهم رسیدیم و ایشان از میان گزینه‌های مختلف، فرودگاه نیشابور را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.
گرمابی ادامه داد: تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر پس از طی مراحل بعدی که امیدوارم مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته به خوبی انجام شود، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه محقق شود.
نماینده‌ی مردم نیشابور در مجلس افزود: از یک سال و نیم پیش بحث نیازسنجی، امکان‌سنجی و دریافت تاییدیه‌ی فنّی فرودگاه در جریان بود و خداوند بزرگ را سپاس‌گزارم که علی‌رغم ابراز تردید‌ها و بعضاً مخالفت‌های صورت گرفته تاکنون، موفق شدیم به این مرحله برسیم.
وی ادامه داد: این واقعیت که وجود فرودگاه، از مهمترین زیربنا‌های توسعه و ضرورت‌های اصلی گسترش گردش‌گری در شهری همچون نیشابور با این همه ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و جذب توریست است.
دکتر کشاورزی، سرمایه‌گذار پروژه هم در حاشیه این جلسه گفت: انگیزه‌ی من از این سرمایه‌گذاری در نیشابور علاقه به خیام نیشابوری، تقویت و معرفی نیروی انسانیِ ایرانی در حوزه‌ی خدمات هواپیمایی و شناساندن ایران به عنوان کشوری انسان‌دوست و صلح‌جوست هست.
کشاورزی افزود: از الزامات انجام پروژه، تقویت ارتباطات زمینی و حمل و نقل شهرستان و جاذبه‌های گردشگری است، به همین دلیل آمادگی انجام پروژه‌های هم‌سو مانند هتل‌کاروانسرا، موزه و توسعه‌ی اردوگاه باغرود را نیز دارم.

گفتنی است، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر نیز، در این نشست که پیرو جلسات متعدد قبلی در این خصوص برگزار شده بود، آمادگی کامل خود را جهت همراهی در اجرای پروژه اعلام کردند.

این پروژه با اعتبار ابتدایی ۱۴۰۰ میلیارد ریال در طی ۳ سال به اجرا و بهره‌برداری خواهد رسید.
 

انتهای پیام//ر. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
raz
۲۰:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سپاس فراوان از پیگیری های بسیار عالی
رضا
۲۳:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
بسیار عالی، انشالله که به سرانجام برسه...
محمدرضا
۲۲:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تبریک خدمت مردم فهیم و صبور نیشابور...
محمدرضا
۲۱:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تبریک به نیشابوریان فهیم و صبور ...
Keykhosro
۲۲:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
خوبه خیلی خوبه