سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت پهباد سم پاشی برای مصارف کشاورزی

مدیر عملیات یک شرکت دانش بنیان از ساخت پهپادی خبر داد که از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند یک هکتار زمین را در ظرف ۹ دقیقه سم پاشی کند.

میثم اسفندیارفر مدیر عملیات یک شرکت دانش بنیان حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما یک شرکت دانش بنیانی هستیم که با تولید یک پهباد کشاورزی دروازه‌ای نوین جهت ورود به دنیای کشاورزی هوشمند بازکردیم.

او در ادامه گفت: این فناوری پیشرفته جهت سمپاشی، محلول پاشی و کود پاشی انواع مزارع و متناسب با شرایط آب و هوایی ایران و انجام عملیات پرواز هوشمند در روز و شب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسفندیار فر بیان کرد: این پهباد با حمل ۱۰ لیتر محلول در هر پرواز و همچنین محلول پاشی یک هکتار در هر پرواز ۹ دقیقه‌ای می‌تواند صرفه‌جویی ۹۵ درصدی در آب و ۳۰ درصد در کود و سم داشته باشند.


بیشتر بخوانید:تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور


او افزود: این پهباد با دقت بالا در پرواز و پوشش یکنواخت و کامل مزرعه و حذف تلفات محصول می‌شود و با نرم افزار هدایت هوشمند و پیشرفته مبتنی بر اندروید کنترل می‌شود و همچنین مورد تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر عملیات شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این محصول نسبت به نمونه خارجی خود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت کمتری دارد و از کیفیت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی هوا برخوردار است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.