سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت بوشهر:

حضور در انتخابات به حواشی وصل نشود

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مسئولان و خواص باید مراقب باشند و حضور مردم را در انتخابات به حواشی وصل نکنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر  در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و تشکر از برگزار کنندگان کنگره سرداران و دوهزار شهید استان گفت: برگزاری چنین آیین‌هایی موجب ایجاد روحیه جهادی در بین نسل جوان و زنده نکه داشتن یاد شهدا می‌شود.

او ادامه داد: در قبال شهدا مسئولیم انسان‌های وارسته‌ای که در زمان حیات و پس از شهادت تاثیر گذار بوده اند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم که کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود، افزود: مشارکت در عرصه انتخابات ضرورت دارد  و حضور میلیونی مردم در انتخابات جمهوریت نظام را به جامعه جهانی نشان می‌دهد و اینکه مردم پای این نظام هستند.

دشتی گفت: مسئولان و خواص باید مراقب باشند و حضور مردم را به حواشی انتخابات و اینکه کدام داوطلب انتخاب شده یا نشده است وصل نکنند، زیرا حضور در انتخابات جزء واجبات شرعی است.

او بیان کرد: باید شخصیت‌های شاخص جامعه ویژگی‌های فرد اصلح را برای مردم عنوان کنند.

امام جمعه موقت بوشهر، تدین، وفاداری به نظام و رهبری، و تابع قوانین بودن را از جمله ملاک‌های بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات عنوان کرد و گفت: برخی مدعی هستند ثبت نام کنندگان این ویژگی‌ها را دارند و اصل را بر صلاحیت افراد قرار می‌دهند و اگر سندی غیر از آن دیده شود، رد صلاحیت می‌شوند.

دشتی افزود: اگر در صلاحیت داوطلبان شک و شبهه‌ای دیده شود و صلاحیت احراز نشود، شورای نگهبان مسئولیت بررسی این موضوع را برعهده دارد و به داوطلب فرصت داده می‌شود تا صلاحیت خود را اثبات کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.