سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان خبر دادٰ

امدادرسانی به بیش از ۳۲ هزار خانوار سیل زده درجنوب سیستان و بلوچستان/ چند راه ارتباطی جنوب استان مسدود شد

رسول راشکی گفت: در پی بارندگی های اخیر و سیلاب درجنوب استان به ۳۲۰۶۴ خانوار توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:امدادرسانی به آسیب دیدگان سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۱ دی ماه الی ۴ بهمن ماه به ۳۲۰۶۴ خانوار به تعداد ۱۴۱۴۰۴ نفر آسیب دیده انجام شد.

او افزود: امدادرسانی  در ۱۱۲۵ روستا و ۱۵ شهرستان توسط ۱۲۵۶ تیم عملیاتی و ۲۰۰ سورتی پرواز ۲ بالگرد جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

راشکی افزود:  ۳۴۳۶ خانوار به تعداد ۱۵۵۶۷ نفر درچادرهای امدادی اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان وبلوچستان گفت: تعداد  ۳۳۷۹ دستگاه چادر، ۷۳۹۶ تخته موکت، ۱۴۷۹۳ تخته پتو و ۸۸۳۴ کیلوگرم نایلون توزیع شد.

او ادامه داد: همچنین  ۱۹۱۴۴ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۷۵۳۱ بسته غذایی یکماهه ، ۲۲۱۱۲ قوطی کنسرو ، ۱۴۳۷۴ کیلوگرم برنج برنج توزیع شده است.

بارندگی چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان را بست

عباسعلی ارجمندی مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:طغیان رودخانه‌های محلی سبب بسته شدن مسیرهای دلگان - زهکلوت و فنوج - کتیج - رمشک شد.

او افزود: این مسیرها صبح امروز براثر طغیان رودخانههای محلی بسته شده است.

او ادامه داد: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد اما برای بازگشایی کامل ضروری است رودخانه‌های محلی فروکش کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان سامانه بارشی جدید از اواخر روز پنجشنبه وارد این استان شد.

محسن حیدری اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه بیشتر نواحی مرکزی و غرب سیستان و بلوچستان خواهد بود اما در ارتفاعات غربی زاهدان، خاش، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، قصرقند، کنارک، مناطق شمال و غرب چابهار و مناطق غربی دریای عمان نیز بارش‌های قابل توجهی رخ خواهد داد.

او با بیان اینکه در این نواحی بین ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود برای شهرستان دلگان و منطقه بزمان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و برای ارتفاعات غربی استان بین ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر باران ببارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علاوه بر باران و رگبار شدید باران، در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد افزود: توصیه می‌شود شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مدنظر قرار دهند.

او با بیان اینکه برای مناطق سیلزده تمهیدات لازم اتخاذ شود، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین اخیر، لازم است برای بارش‌های جدید تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محورهای مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش‌بینی می‌شود.

خسارات سیل بلوچستان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

حجت الاسلام مصطفی محامی امام جمعه زاهدان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: روز‌های گذشته برای مردم ما بسیار غمگین بود که در رأس آن شهادت سپهبد سلیمانی و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان بود.

او  افزود: بارش باران در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش بینی بود و حتی به بیش از ۲۰۰ میلیمتر نیز در برخی نقاط رسید که این حجم بی‌سابقه بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در سیل خوزستان و لرستان ۱۲۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده بود و این سیل استان سیستان و بلوچستان بی سابقه در استان و کشور بود و حتی ارتفاع آب در برخی نقاط به ۸ متر هم رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: خسارات زیادی به استان و مردم ما در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساخت، منازل و … وارد شده که میزان خسارات سیل اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.

حجت الاسلام محامی تاکید کرد: همانگونه که مصیبت شهادت سردار سلیمانی برکاتی از جمله وحدت را در کشور به همراه داشت مصیبت سیل نیز موجب برکاتی از جمله پایان خشکسالی بیست ساله استان شد و سد‌های استان پر و لبریز شد.

او افزود: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به استان و پیام ایشان موجب توجه تمام کشور به استان سیستان و بلوچستان و افراد مختلف مثل سران قوا، فرماندهان نظامی، وزرا، رئیسانسازمان‌های مختلف، آستان قدس و ... تز سراسر کشور پای کار آمدند و ما شاهد یک وحدت فراگیر در کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان بودیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اکنون به حمدالله مسیر‌های روستا‌ها باز شده و برق آن‌ها وصل می‌باشد و خدمت رسانی در روز‌های ابتدایی که با بالگرد انجام می‌شد اکنون با باز شدن راه‌ها به صورت زمینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سهیل
۱۹:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام.بنده به عنوان عضوی از شهرستان دلگان از هموطنان عزیز که کمک کردند تشکر میکنم.اما باید بگم مثل همیشه قدرت دست بند پ است