سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلامی:

حجم ترانزیت ایران با کشورهای آسیای میانه تا ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تفاهمنامه‌هایی که با کشورهای آسیای میانه داریم به دنبال افزایش حجم ترانزیت با منطقه سی‌آی‌اس هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از منطقه مرزی اینچه برون و خط ریلی سراسری اظهارداشت: با امضای تفاهم نامه با کشور‌های منطقه آسیای میانه حجم ریلی ایران با این همسایگان تا ۵ برابر افزایش می‌یابد.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران به تازگی عضو اتحادیه اوراسیا شده و با توجه به این عضویت و تفاهم نامه‌ها حجم ترانزیت ریلی ما از ۲ میلیون تن به حداقل ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره بررسی مشکلات خط ریلی اینچه برون گفت: سهم ما برای پل مرزی بین ایران و ترکمنستان ۲.۵ میلیون دلار بود که در سال‌های گذشته پرداخت نشده بود، اما ما در وزرت راه این مسائل را حل کردیم.

او خاطرنشان کرد: باید طرح جامعی برای منطقه اینچه برون تهیه کنیم، چون این منطقه به زودی یکی از کانون‌های اقتصادی کشور خواهدشد.

اسلامی گفت: با توجه به اینکه در آینده منطقه آزاد تجاری اینچه برون نیز شکل خواهدگرفت باید زیرساخت‌های مناسبی در آن فراهم کنیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.